Internationell samordnare

Göteborgs universitet / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2022-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Internationell samordnare" (publicerad 2023-10-26) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Internationell samordnare

Handelshögskolan är en av universitets fakulteter, vi har forskning och utbildning inom ekonomi och juridik. Skolans verksamhet drivs med en tydlig ambition att bidra till en positiv utveckling för samhället i dess helhet. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och därmed en av drygt 100 Handelshögskolor i världen som är Triple Crown-ackrediterade.

Enheten International Office bedriver en omfattande utbytesverksamhet och ansvarar för etablering och hantering av kontakter med partneruniversitet och formalisering av utbytesavtal för att säkerställa en välfungerande process för in- och utresande studenter, lärare samt forskare.

Publiceringsdatum
2022-11-17

Dina arbetsuppgifter
En av enhetens uppgifter är att hantera in- och utresande studenter och bistå dem genom hela processen, vilket bland annat innebär hantering och bedömning av ansökningar, förmedling av information, rådgivning och vägledning. Tjänsten innebär att vara ett administrativt, studentnära stöd och en första kontakt, både fysiskt och digitalt, där du förväntas vägleda studenter på ett konsultativt sätt. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

• Planering, koordinering och administration kring studentutbyten, både inresande och utresande
• Information till och kommunikation med utbytesstudenter samt partneruniversitet
• Planera och genomföra studentaktiviteter
• Samverka med studenter, lärare och övriga funktioner inom Handelshögskolan
• Framtagning och bearbetning av statistik rörande internationella studier
• Muntliga, informativa presentationer för grupper på svenska och engelska
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Dokumenterad tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av, och är bekväm med att genomföra muntliga presentationer

För anställningen krävs det att du kan kommunicera på ett tydligt och korrekt sätt både skriftligt och muntligt med de människor som du möter i din yrkesroll. Du har god samarbetsförmåga och kan på ett professionellt sätt förhålla dig till interna och externa kontakter och behöver vara lyhörd, taktfull, service-minded och ha ett gott omdöme.

Tempot är periodvis högt vilket kräver att du kan hålla ordning på många saker samtidigt, du behöver därför vara strukturerad, metodisk samt kunna planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god initiativ- och organisationsförmåga med sinne för detaljer, vilket innebär att du är flexibel och känner det stimulerande att jobba i en miljö med varierande arbetsuppgifter och på olika nivåer. Arbetet kräver också att du är öppen och fungerar väl i arbete som utförs självständigt såväl som i grupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning, 100% med placering på Handelshögskolan, Vasagatan 1 Göteborg. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Catharina Miklin, catharina.miklin@handels.gu.se / 0709-83 17 91

Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta frida.nilsson@handels.gu.se / 0766-18 13 04

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 4 december

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Göteborgs universitet tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
7181536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: