Intern HR-konsult

Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, AO Lednings- och verksamh / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, AO Lednings- och verksamh i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2010-06-18

Arbetsuppgifter
Som intern HR-konsult arbetar du på serviceförvaltningen, inom affärsområde lednings- och verksamhetsstöd. Vi jobbar med uppdrag inom HR, IT-stöd, information/kommunikation, juridik och EU-frågor. Som internkonsulter jobbar vi på uppdrag av övriga förvaltningar i kommunen och vår största kund är HR-chefen på kommunledningsförvaltningen. Uppdragen är oftast av kommunövergripande, strategisk karaktär.
Du kommer att jobba i en miljö som tar tillvara din kraft och kreativitet, med kollegor som brinner för sina jobb och för att bidra till att utveckla en bra service och verksamhet för kommunens brukare och medborgare. Vi är nördar på smarta lösningar och nya arbetssätt för att utveckla en effektiv organisation. Att använda dagens och morgondagens teknik som stöd för verksamhetsutveckling är därför självklart för oss.
Att ha rollen som internkonsult innebär att vi jobbar med uppdrag som utgår från kundernas behov och beställningar. Förutom kompetensfrågor kan det t.ex. handla om rekrytering, arbetsmiljöfrågor, arbetsrättsfrågor, lönebildningsfrågor. Arbetet är både operativt och strategiskt vilket ställer krav på anpassningsförmåga. Vi samordnar, utvecklar, utreder och leder processer m.m.
Du ska kunna jobba brett inom personalområdet, men med fokus på kompetensfrågor. Det innebär att du har ett samordningsansvar för kommunens övergripande kompetensutveckling. Det sträcker sig från att fånga upp behov hos förvaltningarna, planera och utforma insatserna, genomföra och utvärdera. Stor del handlar om chefsutbildningar och utifrån behov kan det handla om allt från lönebildningsfrågor, IT, ekonomi, kommunikation och arbetsrätt.
På uppdrag av kommunledningsförvaltningen ska du driva, utveckla och skapa nytt inom ditt område. Det innebär bl.a. att du kommer ha en viktig roll i kommunens satsningar inom e-learning. Du kommer också ha en central roll inför kommande utbildningsinsatser i samband med implementeringen av ett nytt HRM-system.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom HR, vara personalvetare eller liknande, gärna med inriktning mot pedagogik.
Du har erfarenhet av att arbeta brett med HR-frågor, främst kompetensutvecklingsfrågor, på en strategisk nivå i en stor organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av chefsrekrytering.
Du har erfarenhet av operativt och praktiskt arbete inom kompetensutvecklingsområdet, från behovsanalys till genomförande och utvärdering. Som internkonsult är det en stor fördel om du har erfarenhet från en kundorienterad verksamhet och ett konsultativt arbetssätt. Rollen kräver god datakunskap och erfarenhet av att arbeta i olika system med en förmåga att lätt kunna sätta sig in i olika digitala verktyg.
Vi söker dig som är driven, initiativrik och som kan och vill arbeta självständigt. Lika viktigt är att du är en lagspelare som ser nyttan i att alla bidrar med sina erfarenheter och tar ansvar för gemensamma mål och resultat. Du är lyhörd, har ett professionellt förhållningssätt och bra bemötande mot våra kunder, medarbetare och medborgare.
Ditt strukturerade arbetssätt gör att du trivs i en roll där du är spindeln i nätet. Du är pedagogisk och det tar sig uttryck i att du med lätthet lyckas få andra att förstå ditt budskap. Du är kreativ och driver gärna utveckling mot ökat teknikstöd för HR-processerna och ser det som en självklarhet för effektiva arbetsprocesser och verksamhetsutveckling.
Du är vidare prestigelös och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt, från högt till lågt.
Vi ställer stor vikt vid personlig lämplighet för rollen.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Urvalsprocessen påbörjas i augusti. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-05
Ange följande referens när du ansöker: A131046
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Catarina Karlsson, 08 530 610 27, catarina.karlsson@botkyrka.se
Annette Ragnewall, 08-530 610 34, annette.ragnewall@botkyrka.se

Företag
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, AO Lednings- och verksamhetsstöd

Adress
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, AO Lednings- och verksamhetsstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
680542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, AO Lednings- och verksamh

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, AO Lednings- och verksamh: