Interimscontroller till inom Supply chain med fokus på Logistik

SJR / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige

Plantagen står inför en implementering av ett nytt affärssystem och nuvarande controller kommer att ta ett huvudansvar för projektet. De behöver därför stärka upp sitt team med en controller inom Supply chain, med fokus på Logistik & Inköp.

Du kommer att ingå i en controllergrupp om tre personer där du rapporterar till Finance Manager. Plantagen har sitt kontor i Järfälla och tjänsten är på heltid. Konsultuppdrag eller projektanställning. Uppdragsstart är i september och uppdraget förväntas pågå till och med september 2018.

Uppdraget

Som controller för Inköp & Logistik kommer du att vara ett viktigt stöd gällande processutveckling, lönsamhet och effektivitet. Du kommer att arbeta med att följa upp, utvärdera och utveckla leverantörer och produkter. Du kommer att följa hela inköpsflödet från val av leverantörer till leverans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Resultat- och kostnadsuppföljning
Följa upp och utveckla leverantörer och produkter
Processutveckling
Effektivisering av Supply processen
Kvalitetsuppföljning via Scorecard

Personliga egenskaper och kvalifikationer

Plantagen söker dig som snabbt kan sätta sig in i arbetet och trivs i att arbeta i en komplex och föränderlig miljö som ställer krav på flexibilitet. Du är kommunikativ och har lätt för att förstå helheten samtidigt som du har viljan att arbeta med detaljer. Det här är en affärsnära roll med många kontaktytor så det är viktigt att du gillar att ha en social del i arbetet. För att lyckas i rollen har du:

arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare
utmärkt analytisk förmåga samtidigt som du kan kommunicera ut helheten och förstå detaljerna bakom
mycket goda kunskaper i Excel och van vid att hantera stora datamängder
goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
erfarenhet från Retail är meriterande

Om Plantagen

På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna. Med över 120 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!



Ansökan

I denna process samarbetar Plantagen med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast. Sista ansökningsdag är 2017-08-31. Du söker tjänster via www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef Malin Lindqvist på malin.lindqvist@sjr.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-07-07

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Lindqvist malin.lindqvist@sjr.se +46 76 647 16 56

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3596204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: