Interimschef till statlig myndighet i Malmö

Novare Bemanning AB / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Malmö, Lund, Landskrona, Helsingborg, Örkelljunga eller i hela Sverige

Är du en driven och lösningsorienterad interimschef med erfarenhet av organisationsutveckling och processarbete? Trvis du i en arbetsledande positon? Då har vi just nu en otroligt spännande möjlighet för dig som interimschef att bidra med just din kompetens till en statlig myndighet i Malmö.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker efter interimschefer med ambition att både få och ge värdefull kunskap inom organisationen. Just nu erbjuder vi en tjänst med fokus på att stötta en samhällsviktig myndighetet med bland annat budget- och personalansvar. Som interimschef hos myndigheten är du en nyckelperson när det gäller att motivera och driva medarbetare mot gemensamt uppsatta mål. Ditt ledarskap bidrar till en god arbetsmiljö, en effektiv verksamhet samt har sin utgångspunkt i den statliga värdegrunden. Genom att visa intresse för denna roll skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och vad du vill bidra med i ditt nästa steg. Vi vill vara med och hjälpa just dig!

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Dina arbetsuppgifter

arbetsfördelning och stöd i prioritering av såväl nya som gamla arbetsuppgifter
budget- och personalansvar för 6 personer
avrapportera till enhetschef och delta i enhetens ledningsgrupp
ansvara vid fora med uppdragsgivare och andra intressenter
fortsätta arbete med intern struktur och utveckling av processer och rutiner i regelarbetet
personalen finns på flera olika orter och resor förekommer.

Krav för tjänsten

relevant akademisk examen eller utbildning
erfarenhet av organisationsutveckling och processarbete minst 5 år
erfarenhet av arbetsledning och personalansvar minst 5 års
svenskt medborgarskap
erfarenhet av regelstyrd verksamhet.

Meriterande krav för tjänsten

kunskap om flygtrafiktjänst
tidigare erfarenhet av uppdrag i myndighet.

Vi söker dig som är

strukturerad
analytisk
kommunikativ
drivande
samarbetsvillig

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget omfattar 100 % med start så snart som möjligt och förväntas pågå till och med 2023-12-31, med chans till 6 månaders förlängning.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Var därför beredd med din ansökan redan nu.

Varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på Novare på e-post martin.hellberg@novare.se eller 070-764 02 92.

Hoppas vi ses!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning578".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7700272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: