Interim kommunikationschef till Lantmäteriet i Gävle

Novare Bemanning AB / Marknadsföringsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Gävle, Uppsala, Borlänge, Enköping, Västerås eller i hela Sverige

Lantmäteriet är en statlig myndighet som tillhör Finansdepartementet. Lantmäteriet har till uppdrag att säkra ägandet av fastigheter, tillgängliggöra geodata i samhället och lägga grunden för en fungerande samhällsekonomi. De har också ansvar för att leda digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriets verksamhetsidé är att bidra till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling. De har cirka 2 200 medarbetare på 50 orter med huvudkontor i Gävle. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Har du lång erfarenhet inom kommunikation och flerårig erfarenhet som chef inom den offentliga sektorn? Vill du driva och leda det pågående kommunikationsarbetet på Lantmäteriet, en statlig myndighet som bidrar till vår samhällsutveckling? Då har vi ett utvecklande uppdrag för dig! Lantmäteriet i Gävle är just nu i behov av en interimslösning gällande en Kommunikationschef.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig med lång erfarenhet inom kommunikation och ledarskap till Lantmäteriets huvudkontor i Gävle. I rollen som kommunikationschef kommer du att leda och driva det operativa arbetet. Du ansvarar för att fördela arbetet inom gruppen och styra mot det gemensamma målet.

Lantmäteriets kommunikationsområde har till uppgift att utveckla och förvalta myndighetens övergripande kommunikationskanaler för en effektiv intern och extern kommunikation. I dagsläget är kommunikationsområdet uppdelat i två enheter; Budskap och samordning samt Digital kommunikation, som har till uppgift att vara rådgivare, specialist och utförare i kommunikationsfrågor och i dialog med verksamheten stödja i arbetet och förmedla en god och enhetlig bild av Lantmäteriet till våra målgrupper.

Krav för tjänsten

Akademisk utbildning inom kommunikations- och medievetenskap eller liknande
Minst fem (5) års erfarenhet av Kommunikationschefsarbete inom offentlig sektor
Minst tio (10) års erfarenhet inom kommunikationsområdet, internt likväl som externt, med förståelse för hur olika kanaler såsom traditionella medier, fysiska- och digitala kanaler fungerar och samspelar
Kunskap och förståelse för de krav som ställs på intern och extern kommunikationsverksamhet samt de regler och lagar som styr kommunikationen (offentlighetsprincipen, tillgänglighetsdirektivet och GDPR)
Dokumenterad erfarenhet av tidigare uppdrag inom liknande tjänst, för att ha kunskap och förståelse för rollen som interimistisk chef
Kunna lämna in två (2) referensuppdrag från liknande uppdrag, som interimschef inom kommunikation

Vi söker dig som har

God samarbetsförmåga
God kommunikativ förmåga
Förmåga att skapa förtroende
Förmåga att uppnå resultat
God ledarskapsförmåga

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är Lantmäteriets huvudkontor i Gävle, möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.



Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-20. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Martin Hellberg på martin.hellberg@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Varaktighet, arbetstid
Heltid Chans till förlängning

Publiceringsdatum
2022-09-08

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning407".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
6960826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: