Interim chef - Chef Värdskap

Adecco Sweden AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Interim chef till Världskulturmuseerna

Publiceringsdatum
2024-04-03

Om tjänsten
Under en rekryteringsprocess söker vi förstärkning av en Interim chef för avdelningen publika möten vid Världskulturmuseerna. Statens museer för världskultur består av Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg.

Som chef för Värdskap Stockholm leder du ett team med museivärdar vid våra tre museer i Stockholm. Denna grupp har
en central roll när det gäller att bidra till att utveckla och fördjupa relationen till besökare samt säkerställa ett kundbemötande och en museiupplevelse i linje med myndighetens vision.

Ett särskilt fokus ligger på att se till att vår verksamhet fungerar för besökare i olika åldrar, med olika förkunskaper och funktionsförutsättningar. Du och dina medarbetare ser till besökarnas helhetsupplevelse och är deras röst in i organisationen.
Du har operativt personal-och arbetsledningsansvar för museivärdar och behovsanställd personal vid våra tre museer i Stockholm, Värdskap Stockholm. Detta innebär att du har ansvar för utvecklingssamtal och lönesättande samtal för drygt 20 medarbetare. Du rapporterar till avdelningschefen för Publika möten.

Förekommande arbetsuppgifter:
• Leda och utveckla det aktiva värdskapet i linje med vår vision
• Engagerar och motiverar och förser andra med de förutsättningar som behövs för att skapa samarbete och lösningsfokus samt effektivt nå gemensamma mål.
• Planerar och genomföra utbildningsinsatser som rör t ex säkerhet, kundbemötande och service.
• Tar ett övergripande ansvar för bemanning, schemaläggning, planering och uppföljning.
• Ansvara för rekrytering, introduktion och utbildning av värdar och behovsanställd personal.
• Ansvara för rapportering och uppföljning av besöksutveckling
• Vara avdelningens kontaktperson för besöksundersökningar
• Vara systemförvaltare för schemaläggnings-/personalplaneringssystem.
I din roll som nyckelperson och företrädare för kundupplevelse och bemötande kommer du att ingå i interna och externa samverkansgrupper samt styrgrupper. Att utveckla effektivare rutiner och kommunikativa stöd på avdelningen ligger också inom ditt ansvarsområde.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interim Värdschef ett konsultuppdrag på heltid i fyra månader med omgående start.
Placering är i Stockholm men regelbundna resor i tjänsten ingår.

Krav för tjänsten:
• Relevant utbildning inom besöksnäring- och/eller servicesektorn eller annan utbildning som bedöms relevant
• Erfarenhet av operativt arbetsledningsansvar från t ex museum, hotell-, turism- eller annan organisation inom kultursektorn med framgångsrikt besöksfokus
• Erfarenhet av personalplanering, rekrytering och schemaläggning
• Erfarenhet av att utveckla organisationer i professionellt kundbemötande och service
• Erfarenhet av uppföljning mot övergripande mål, besöksmål och intäktsmål
• God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av arbete med besöksupplevelse och bemötande inom kultursektorn
• Erfarenhet av schemaläggning i systemet Quinyx

Om dig:
Vi letar efter en dynamisk person som kan samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. Du är skicklig på att bygga och vårda relationer både internt och externt. Med din förmåga att inspirera och engagera andra, leder du teamet mot framgång.
Din affärsorienterade inställning driver dig att sträva efter resultat och bidra till företagets tillväxt. Med initiativrikedom tar du dig an utmaningar och ser till att projekten når sina avslut. Dessutom är du duktig på att ge och ta feedback för att främja både din egen och dina kollegors framsteg.

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-04-08
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Mer om uppdragsgivaren:
www.varldskulturmuseerna.se

Kontaktuppgifter:
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45142".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist

Jobbnummer
8583411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: