Interim Business Analyst, Group Functions Information & Reportin

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

On behalf of a large international Bank SJR is now looking for an interim Business Analyst within Group Functions Information & Reporting. The position is based at the office located in the centre of Stockholm. Some travel may be required.

We estimate that the length of the assignment is approximately 10 months.

Role and responsibilities

As a Business Analyst in Group Functions Information & Reporting (GFIR) you will be part of a dedicated unit working in a dynamic and rapidly changing environment.

The mission of this group is to develop, establish and maintain collective strategies for information and reporting through unified processes. You will be part of the Business Development team within GFIR, a highly skilled team where you will work in a positive environment with opportunities for professional growth. In addition, you will work together with our stakeholders, the regulatory framework owners, as well as with (ta bort) our IT department.

Your main responsibilities will be:

• Prioritise and describe product backlog which reflects stakeholder's requirements

• Business driver or Solution Matter Expert in projects

• Sign-off of functional designs and data quality tests ensuring correct implementation of business requirements and agile development models

• Provide end-user support to customers in Group Functions and Business Areas

• Collaborate and communicate with stakeholders across the bank when implementing changes, assisting in training and end-user documentation

Your profile

You enjoy collaboration with others and always act with the customer's needs in mind. You appreciate to learn and try new things and you are excited about bringing your ideas to the table. You are honest and dependable, willing to speak up even in challenging situations. You are passionate about your job and enjoy empowering others.

As you will communicate and collaborate with stakeholders, customers and colleagues, you have great interpersonal skills and thrive in a multicultural environment. You understand how to drive transformational initiatives within an organisation, with a holistic approach and attention to details. Thus, you are structured and result-oriented.

Your background

• Academic degree in finance, mathematics, statistics or engineering
• Experience from working with data analysis and relevant tools like SQL and SAS
• Experience of driving different initiatives in an international banking environment
• Proficient in English, both spoken and written and preferably experience of working with remote teams
• knowledgeof capital, regulatory or credit risk reporting requirements (as BASEL, FINREP, COREP, FATCA, CRS or AnaCredit) are an advantage

If this sounds like you, we look forward to welcoming you to the team!

Application

For further information about this position and the recruitment process, please contact SJR: Emma Levin, +46 .

As selections and interviews are made on an ongoing basis, please send your application as soon as possible. All applications and contact details are handled with confidentiality.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-02-16

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin emma.levin@sjr.se Telefonnummer: 08-407 55 70

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3970424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: