Institutionsadministratör

Luleå Tekniska Universitet / Administratörsjobb / Luleå
2017-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Institutionsadministratör" (publicerad 2023-10-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Överkalix eller i hela Sverige

Luleå tekniska universitet är Skandinaviens nordligaste tekniska universitet med forskning och utbildning i världsklass. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med företag som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,6 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 800 anställda och 15 000 studenter.

Inom området administrativt verksamhetsstöd vid Luleå tekniska universitet ingår all administrativ personal under en gemensam ledning. Administrativt verksamhetsstöd ansvarar för arbetsuppgifter som både kan ligga anknutna till verksamheter inom institutionerna eller vid centrala enheter.

Vi söker nu en institutionsadministratör för en tillsvidareanställning till Institutionen för teknikvetenskap och matematik (TVM) med placering i Luleå. Institutionen omsätter 370 mnkr och har 315 medarbetare lokaliserade i Luleå och i Skellefteå. Den största delen (ca 70 %) av omsättningen är forskningsrelaterad och bedrivs inom institutionens 17 forskningsämnen och 7 centrumbildningar. Institutionen är en mångkulturell arbetsplats med framgångsrika forskare och forskarstuderande från olika världsdelar.

Du kommer att ingå i en grupp med 28 medarbetare som arbetar med ekonomi-, utbildnings- och institutionsadministration som leds av en administrativ chef. Den administrativa gruppen, som finns både i Luleå och Skellefteå, utgör en gemensam resurs för hela institutionen med syfte att ge administrativt stöd till institutionens prefekt, avdelningschefer, ämnesföreträdare, forskare, lärare, forskarstuderande och studenter.

Som institutionsadministratör kommer du ingå i ett nätverk tillsammans med andra administratörer. Ni arbetar tillsammans för att utveckla och upprätthålla gemensamma rutiner och arbetssätt inom universitetet. Du kommer också att ha ett nära samarbetet med institutionens HR-specialist.

Publiceringsdatum
2017-01-19

Dina arbetsuppgifter
Som institutionsadministratör kommer du i huvudsak att ha följande arbetsuppgifter.

• Handläggning och HR-stöd till chefer i rekryterings-, anställnings- och arbetsmiljöfrågor. HR-stöd till institutionens medarbetare exempelvis gällande anställningsvillkor, försäkringar, migrationsfrågor, pensionsfrågor och regelverk för tjänsteresor m.m.

• Administration av exempelvis arvoden, stipendier, tjänstledigheter, semesterdagar och reseräkningsgranskning m.m. Introduktion av nya medarbetare samt utbildning i gällande regelverk m.m.

Övriga förekommande arbetsuppgifter kan vara

• Intern informationsspridning, fakturahantering, beställningar, konferens- och mötesadministration, lokalbokningar, planering och administration av externa besök, sammanställning av underlag till årsrapport, avtal, inköp av möbler och kontorsmaterial samt administration kring licentiatseminarier och disputationer m.m.

• Institutionens ärenderegistrering, arkiv- och posthantering; Ärenderegistrering, gallring och arkivering av institutionens handlingar. Postöppning och administration av inkomna handlingar.

Kvalifikationer
För befattningen krävs en högskoleexamen inom PA-området. Du är en van datoranvändare med god förmåga att använda datorbaserade administrativa verktyg. För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och på engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av god samarbetsförmåga och stor känsla för service. Du har förmåga att skapa goda kontakter med olika intressenter, är självgående, har ett strukturerat arbetssätt, tar egna initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter. Du bör ha ett intresse för ett brett arbetsfält inom personalområdet samt vara intresserad av förbättringsarbete då vi är på väg att införa Lean.

Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och placering i Luleå. Tillsättning av tjänst sker 1 april 2017 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

För ytterligare information, kontakta administrativ chef Mikael Öqvist, 0920 - 493228 eller Mikael.Oqvist@ltu.se

Luleå tekniska universitet arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald som bidrar till en kreativ studie- och arbetsmiljö. Universitetets värdegrunder bygger på respekt, tillit, öppenhet och ansvar.

Fackliga företrädare SACO-S Daina Dagis, 0920-49 3880 daina.dagis@ltu.se, OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 marika.vesterberg@ltu.se

Så ansöker du
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både din ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska.

Sista dag att ansöka är 9 februari, 2017
Referensnummer: 99-2017

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Luleå tekniska universitet

Adress
Luleå tekniska universitet
Luleå tekniska universitet
97187 Luleå

Kontorsadress
Luleå tekniska universitet

Jobbnummer
3271596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå Tekniska Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå Tekniska Universitet: