InQuire söker Inköpsadministratör till Lidköping
Premier Service Sverige AB / Kontorsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Företagsinformation
InQuire är en innovativ utvecklingspartner inom leveranslogistik. Vi arbetar tätt med namnkunniga företag inom detaljhandeln med Norden och Europa som bas. Med vår kompetens och erfarenhet, samt våra metoder och verktyg, hjälper vi våra kunder att hålla sina löften. Vi ser utmaningar och möjligheter i logistikens alla flöden och ställer oss alltid frågorna: Är detta flöde verkligen optimalt? Borde det inte kunna justeras och förbättras?
Vi kallar det "THE INQUIRE WAY"! Läs mer på
www.inquire.se Tjänstebeskrivning
Som inköpsadministratör kommer du jobba med många olika delar. Du kommer hantera claims mot kund och leverantör, sköta avtalsadministration och administrera offerter samt prislistor. Du kommer jobba med analys och uppföljning av nyckeltal mot leverantör, analys av offerter och transportkostnader samt kontrollera och analysera leverantöravräkningar. Du kommer även vara samordnande för transportsäkerthetsfrågor, vilket innebär att du kommer ha kontakt med myndigheter, leverantörer och kund. Du kommer också delta i de projekt som rör leverantörer.
Du kommer utgå från kontoret i Lidköping. Resor i tjänsten kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, har du eftergymnasial inom logistik och/eller ekonomi är det mycket meriterande. För att vara aktuell för tjänsten har du mycket goda kunskaper och erfarenhet av att jobba i Excel. Du behöver också ha erfarenhet av leverantörskommunikation och claim/regresshantering. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i olika datasystem, har kunskap i Access och Visio samt har erfarenhet av databashantering.
Som person är du kommunikativ och strukturerad. Du är driven i ditt arbete och har en positiv inställning. Du är analytisk och har lätt för att se logiska sammanhang. I ditt arbete är du ordningsam, ansvarstagande och genomför ditt arbete på ett kvalitativt sätt.
Krav:
God datorvana
Mycket goda kunskaper i Excel, Powerpoint
B-körkort
Svenska och engelska i tal och skrift
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Stefan Larsson tel 072-5133900. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida,
www.premier.se snarast, dock senast xx februari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-01-15ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-30
Ange följande referens när du ansöker: 2051
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Larsson
stefan.larsson@premier.se 0725-133900
FöretagPremier Service Sverige AB
AdressPremier Service Sverige AB
Vipans Gränd 1
54131 Skövde
KontorsadressVipans Gränd 1
Jobbnummer 4557320
Observera att sista ansökningsdag har passerat.