Innesäljare till Hantverksdata

serveOffice ab / Säljarjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

Hantverksdata har mer än 40 års erfarenhet av entreprenad- och servicebranscherna och använder denna för ett ändamål - att underlätta hantverkarens arbete och vardag. Detta gör de genom affärssystem utvecklade av hantverkare för hantverkare där de från början har utgått från branschens förutsättningar och tagit vara på hantverkarnas synpunkter och erfarenheter i produktutvecklingen. Kunder kan smidigt växa med våra program allt eftersom deras förutsättningar ändras och vårt produkterbjudande täcker in allt från vad det lilla hantverksföretaget behöver upp till stora kompletta lösningar för större företag och kedjor. Vi är 65 anställda på vårt kontor i Danderyd, några minuters promenad från tunnelbanestation och Mörby Centrum. Företaget har även kontor i de nordiska länderna och totalt är det runt 85 anställda. Läs gärna mer på www.hantverksdata.se.

serveOffice har fått det ärofyllda uppdraget att hitta en innesäljare till Hantverksdata AB. Tjänsten är på heltid och konsultbasis men med goda chanser till fast anställning.

Arbetsbeskrivning
I denna tjänst kommer din främsta uppgift vara att med hjälp av telefon bearbeta såväl nya som kvalificerade leads för att på så sätt sälja Hantverksdatas produkt Entré Office. Entré Office är en produkt som riktar sig mot lite mindre hantverksföretag, som på ett smidigt sätt ändå vill ha full kontroll på sin ekonomi och affär, precis hela tiden.

Som innesäljare kommer du att arbeta i ett relativt nystartat team med ytterligare fyra personer där ditt huvudansvar kommer vara försäljning. I nära samarbete med teknikavdelningen blir du även, i allra högsta grad, delaktig i den fortsatta utvecklingen av tjänsten vilket även innefattar dokumentering av bland annat användarböcker/manualer.

Då teamet är relativt nystartat och denna tjänst är helt ny kommer du även till en början att ha vissa supportsamtal och även utbildning för att senare gå mer och mer emot försäljning.

Kvalifikationer
För denna tjänst ser vi gärna att du arbetat med någon typ av försäljning tidigare, om detta har varit genom telefon är det meriterande. Eftersom det förekommer kontakt med verksamheter i andra nordiska länder krävs det, förutom flytande svenska i tal och skrift, även goda kunskaper i engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att passa i denna tjänst är det viktigt att du drivs av resultat, är målmedveten och är ödmjuk. Då du kommer vara den som står för den huvudsakliga försäljningen så är det även viktigt att du kan arbeta självständigt och hela tiden hålla dig motiverad med mycket energi.

Har du erfarenhet av hantverksbranschen är detta meriterande, desamma gäller om du har erfarenhet av databashantering (SQL). Vidare är det även meriterande med teknisk kompetens, framförallt inom konfigurering av PC, surfplattor och smartphones.

Vi erbjuder dig
Ett arbete i ett växande företag med öppet, trivsamt och flexibelt arbetsklimat tillsammans med konkurrenskraftiga anställningsvillkor kombinerat med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Om du är rätt person finns det även möjlighet att bli rekryterad vilket öppnar upp för andra möjligheter, såväl i tjänsten som för karriären.

• och som konsult hos serveOffice
Får du engagerade kollegor, och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal är nöjd och mår bra. Vi erbjuder därför alla våra medarbetare generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt återkommande trevliga aktiviteter för att skapa en "vi-känsla" bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Tobias Persson på 076-051 89 79 eller tobias.persson@serveoffice.se.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Publiceringsdatum
2017-01-19

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Kontorsadress
Box 617 19126 Sollentuna

Jobbnummer
3270314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: