Innesäljare Till Assa Abloy // Göteborg

Oddwork Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

ASSA ABLOY Industrial Sverige är på en resa full av potential och möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden. Innovation och hållbarhet är kärnan när vi utvecklar och levererar våra toppmoderna automatiserade port- och dockningslösningar.

Publiceringsdatum
2024-03-06

Dina arbetsuppgifter
Som Innesäljare avtal har du som övergripande uppgift att marknadsföra och sälja serviceavtal till våra kunder mot definierat distrikt och i vissa fall, dedikerade kunder. Som Innesäljare ansvarar du för framtagning av offerter samt få in orders och uppföljning.

Dina ansvarsområden och befogenheter kommer bland annat att handla om:

• Bearbetning av kundplattform

• Insamling av uppgifter beträffande kunder, konkurrenter och marknadssituationen, inkl dokumentation som ska skrivas in i CRM systemet

• Upprätta och följa en grovplanering för att säkerställa kundbearbetning.

• Kalkylering och offerering

• Uppföljning av samtliga offerter

• Veckovis forecasting baserad på offertplattform

Övergripande beskrivning av tjänsten:
Avtalssäljaren ansvarar för att proaktivt och självständigt driva tillväxten på avtalsenheter i linje med tillväxtmål på service och att våra kunder har rätt avtal

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen ansvarar för att utveckla och underhålla avtalsportföljen samt relationer till nya, potentiella och redan befintliga kunder, via telefon och ibland genom personliga besök i fält. Vidare ansvarar rollen för omförhandling av avtal, marginaluppföljning på befintliga större avtal. Rollen ansvarar för att självständigt uppfylla målen för försäljningsinsatserna genom huvudfokus på proaktiva kundmöten genom telefon/ teams.

Kravspecifikation: Kvalifikationer och personlighet
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en skicklig förhandlare med teknisk förståelse och intresse. Du är mål- och resultatinriktad och drivs av att göra affärer. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god administrativ förmåga vilket gör att du leverera resultat med hög kvalitet. Du kommunicerar enkelt med kollegor och kunder och har lätt för att samarbeta och skapa relationer med andra. Din servicenivå är hög och du är flexibel vilket gör att du har lätt för att prioritera i det dagliga arbetet.

• Gymnasieexamen
• Dokumenterad säljerfarenhet (minst 2-3 år) med goda resultat
• Erfarenhet av B2B försäljning
• Du talar och skriver flytande svenska och behärskar engelska som är vårt koncernspråk

START: 2024-05-02
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
ANSTÄLLNINGSFORM: Ett års konsultuppdrag via Oddwork, med goda chanser till förlängning eller överrekrytering
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-03-20

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB (org.nr 556847-9892), https://oddwork.se/

Arbetsplats
Oddwork

Kontakt
Jessica Andersson
jessica.andersson@oddwork.se

Jobbnummer
8521965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: