Inköpssamordnare till Verksamhetsstöd, Gävle

Statens Servicecenter / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2018-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare till Verksamhetsstöd, Gävle" (publicerad 2019-12-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter fortsätter expandera.

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 450 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm, Östersund och Norrköping. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad på avdelningen Verksamhetsstöd i Gävle. Avdelningen ansvarar för Statens servicecenters ekonomiska styrning, HR, upphandling och inköp, arkiv och registratur samt fastighets- och internservice. Arbetet är omväxlande och innebär daglig kontakt med medarbetare vid myndighetens olika kontor i landet. Det är viktigt att du har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete och att delta i arbetet med ett myndighetsgemensamt arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som inköpssamordnare ansvarar du självständigt för hela processen, från behov till färdigt avtal. Du kommer arbeta med att utveckla upphandlingsfunktionen och ta fram underlag som används i avrop och upphandlingar. Du kommer ansvara för inköp/upphandlingar inom alla myndighetens verksamhetsområden samt vara ett stöd till andra enheter/funktioner på myndigheten som berör upphandling- och inköpsfrågor. Rollen innebär även att utveckla inköpsprocesser, e-handel, ta fram rutiner, arbeta med inköpsanalys och avtalsförvaltning samt uppföljning.

Publiceringsdatum
2018-02-02

Kvalifikationer
• Relevant akademisk examen inom juridik, ekonomi eller inköp
• Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med inköp och upphandling inom offentlig sektor med tillämpning av Lagen om Offentlig Upphandling (LOU), särskilt inom IT-tjänstområdet.
• Goda kunskaper i Kammarkollegiets ramavtal
• Goda kunskaper i Office, främst Word och Excel.

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat i projektform.
• Arbetat i någon på marknaden förekommande upphandlingssystem

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Självständig
• Ha ett affärsmässigt förhållningssätt.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• Vara strukturerad och noggrann.
• Mål-och resultatinriktad.
• Vara relationsskapande och ha en god samarbetsförmåga.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Anställningen innebär en del resande.

Välkommen med din ansökan senast 18 februari 2018.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Wärn, Chef jonas.warn@statenssc.se 010-456 01 57

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
3939962

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: