Inköpskoordinator

Jobquest Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inköpskoordinator till ett projekt

Till vår kund söker vi en Procure to Pay Coordinator. Det här är ett konsultuppdrag på 8 månader till att börja med, hos en av våra kunder.

Jobbeskrivning:
Hos vår kund är sourcing en central enhet inom Finance. Sourcing är indelad i två huvuddelar; Strategic Sourcing (Category Management) och Purchasing Hub (Tactical and Transactional Sourcing).
Purchasing hub är en ny grupp inom Sourcing i och med ett nystartat globalt initiativ. Purchasing hub består av två delar; Tactical- som ansvarar för att ta emot inköpsbehov från organisationen för att utföra och validera offertförfrågningar och förenklade upphandlingar mot leverantörer. Transactional- ansvarar för att skapa och hantera organisationens rekvisitioner/inköpsordrar, hantering av fakturor utan inköpsreferens, uppdatera leverantörs- och artikelregister samt registrering och arkivering av avtal. Transactional ansvarar även för de system och verktyg som används för att stödja hela Procure to Pay-processen.
Kunden står inför en uppgradering av affärssystemet Agresso, som används som inköpssystem, till UBW (Unit4 Business World). Uppgraderingen kommer att ske i närtid. I och med denna systemuppgradering samt lansering av Purchasing hub blir det förändringar i hur organisationen gör inköp. Rollen P2P-koordinator är den som har kunskap och expertis inom P2P och kan svara för och supporta organisationen i hur inköp ska göras. I detta ingår att vid behov utbilda organisationen i hur inköp ska ske, inklusive varumottag och fakturahantering.
Vidare ingår i denna rollen att vara delprojektledare/representant för kunden i ett projekt som drivs globalt med syfte att implementera ett globalt inköpssystem.

Rollen:
• Operativt ansvar för P2P processen
• Ge support/utbildning till organisationen om användning av inköpssystem
• Support till organisationen om avtal och leverantörer
• Ta fram statistik gällande inköpsmönster och användning
• Hantering av leverantörs- och artikelregister
• Löpande se till att arbetsrutiner är dokumenterade och aktuella

Kompetenskrav:
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, specifikt mycket goda kunskaper i Excel.
• Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i Agresso eller UBW.
• Minst 3 års erfarenhet av P2P, exempelvis som processägare eller koordinator.
• Tidigare erfarenhet av att vara kravställare/beställare i projekt.
• Det är meriterande om du har grundkunskaper i ekonomi (bokföring, redovisning)

Som person är du engagerad, lösningsfokuserad och har ett öga för detaljer. Du är tydlig i din kommunikation och är utåtriktad, självständig och ansvarstagande.

Din ansökan

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Om JobQuest

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-04-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marjut Adalberth

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3451044

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: