Inköpscontroller

Cervera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cervera AB i Stockholm, Norrköping, Linköping, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Vår passion är mat och dryck i goda vänners lag. Kvällar som aldrig tycks ta slut, saftiga femrättersmiddagar och pizzakvällar med bubbel. Överkokta potatisar och perfekt pocherade ägg. Hos oss handlar passionerade hemmakockar och dukningsentusiaster som vill testa det där lilla extra. Delar du vår passion? Då hoppas vi att du vill arbeta hos oss! Cervera är den ledande aktören inom matlagning, servering och dekoration för hemmet med en blomstrande e-handel och ett 70-tal butiker.

Vi söker nu en hängiven Inköpscontroller som brinner för att utveckla Cerveras affär. Rollen är en del av vårt inköpsteam bestående av: kategorichefer, inköpsassistent och PIM- koordinatorer. Utöver detta sker ett nära samarbete med Supply Chain- och Onlinegänget samt övriga controllers/analytiker på Cervera.

Som Inköpscontroller är du en nyckelperson för att förbättra försäljning och lönsamhet. Du drivs båda av att utveckla befintliga processer, verktyg och rapporter, samt självklart implementera nya. Allt för att effektivisera teamens dagliga arbete! Du är sortimentsteamets språkrör gentemot IT-avdelningen, med intresse för tekniken bakom siffrorna och strukturen på data.

Beskrivning av arbetsuppgifter:

• Sammanställa övergripande försäljnings- och lönsamhetsberäkningar för sortiment och inköp.
• Upprätta och sammanställa budget tillsammans med Sortiment- och Inköpschef och Kategorichefer.
• Följa upp lagernivåer, lagersomsättningshastighet och inköpsutrymme för att säkerställa servicegrader och likviditetsmål.
• Fastställa och följa upp på KPI:er kopplade till inköp och sortiment, samt ge förslag på actions vid avvikelser.
• Ta fram underlag för externa leverantörsförhandlingar samt delta i större förhandlingar.
• Agera sparringpartner för Kategorichefer vad gäller inköpsvolymer och kampanjer.
• Registrera kampanjer.
• Effektivisera och implementera metod och processer relaterade till inköpsprocessen.

Vi söker dig som har:

• Minst 2-3 års erfarenhet av en controllertjänst.
• Arbetat med att utveckla rapporter inom Power BI
• Gärna erfarenhet av SQL

Rollen kräver avancerade kunskaper i Excel och minst två års erfarenhet från en liknande position, gärna inom detaljhandeln. För att trivas i rollen behöver du du vara mål- och resultatorienterad, analytisk och strukturerad. Vidare är du prestigelös och trivs med att själv driva ditt arbete framåt. Du har ett utvecklat sinne för affärer och förmåga att se både helheten och detaljer. Att du är snabbrörlig och har en hög grad av ansvarskänsla ser vi som självklarheter.

Cerveras Huvudkontor ligger i nyrenoverade vackra lokaler i centrala Stockholm. Vi arbetar ibland remote men även tillsammans på kontoret beroende på arbetsuppgifter. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Intresserad? Välkommen att registrera din ansökan snarast. Ansök före 31/5. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Sortiment och Inköpschef Maria Norinder via epost: Maria.Norinder@cervera.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-09

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cervera AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cervera AB (org.nr 556701-1209), https://www.cervera.se

Arbetsplats
Cervera

Jobbnummer
6623960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cervera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cervera AB: