Inköpschef

Leröy Smögen Seafood AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Tanum, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leröy Smögen Seafood AB i Sotenäs

Vill du arbeta i en vacker miljö, med fantastisk personal och med en bredd av inköpsrelaterade frågor? Är du duktig på att driva inköp både strategiskt och operativt och är en strukturerad person? Då har vi en spännande tjänst för dig. Vi söker nu en Inköpschef med placering på vår produktionsanläggning i Kungshamn vid Smögen.

Bakgrund om bolaget:
Leröy Smögen Seafood AB 's anläggning är placerad i norra Bohuslän vid brofästet till Smögen. Fabriken ligger vid strandkanten och har en fantastisk utsikt över Skagerack. Bolaget startades som ett familjeföretag och är sedan en tid tillbaka helägt av Leröy Seafood Group ASA som är noterat på den norska börsen. Smögen Seafood producerar och distribuerar en bred portfölj utav sjömat med fokus på lax och skaldjursprodukter till den svenska marknaden och till utvalda exportmarknader.


Publiceringsdatum
2022-12-23

Dina arbetsuppgifter
Som Inköpschef har du det övergripande strategiska och operativa ansvaret för företagets samtliga inköp. Du arbetar tätt ihop med produktion, kvalité, planering/avrop, produktutveckling och säljorganisation. I din roll rapporterar du till företagets VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Då bolaget ingår i en större koncern har du tät dialog med andra funktioner i värdekedjan.

I rollen som inköpschef ingår:
• Övergripande ansvar för kontakt och uppföljning av våra leverantörer och producenter
• Ansvar för att inköp av råvaror, ingredienser, emballage, tjänster, handelsvaror och utrustning görs på ett affärsmässigt riktigt sätt. Löpande avrop av material och råvaror sköts av vår produktionsplanerare.
• Förhandla, följa upp och uppdatera leverantörsavtal
• Personalansvar för en inköpare
• Prisprognoser och uppföljning av framför allt skaldjur och lax
• Ansvar för reklamationer gentemot leverantörer

Kvalifikationer
Vi ser att vår framtida kollega har:
• God erfarenhet av inköp, förhandling och kontraktsskrivning med leverantörer
• Vana av att hantera en stor variation av leverantörer
• Erfarenhet av internationell handel och inköp
• God affärsförståelse
• Mycket goda kunskaper i engelska tal och i skrift
Följande erfarenhet/kunskap ses som meriterande:
• Kunskap inom sjömatsproduktion
• Vana att hantera tullfrågor vid import/export
• Ytterligare ett språk utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av livsmedelsstandarder såsom BRC och FSSC 22000

Dina personliga egenskaper
Du är van vid att arbeta självständigt och kunna fatta snabba beslut inom givna ramar. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, en positiv inställning och en vilja till att skapa förändring för att uppnå resultat. Som person är du relationsbyggare som både internt och med leverantörer skapar ett långsiktigt förtroende. Som person förväntas du leva upp till Leröy 's värderingar som är öppen, ärlig, ansvarstagande och skapande.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillsättning sker så snart vi hittat rätt kandidat. Vänligen besök www.leroy.se för mer information om företaget. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Alexander Nordfeldt 0523-64 29 21, alexander.nordfeldt@leroy.se

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Leröy Smögen Seafood AB (org.nr 556051-4357)
Ödegården 10 (visa karta)
456 44  KUNGSHAMN

Jobbnummer
7290693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leröy Smögen Seafood AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leröy Smögen Seafood AB: