Inköpsassistenter till onemed

Onemed Sverige AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onemed Sverige AB i Malmö, Göteborg, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige

OneMed är en ledande distributör av förbrukningsmateriel och vårdrelaterade tjänster till hälso- och sjukvården i Europa. Vi finns i tolv länder, har drygt 800 medarbetare och omsätter cirka 4 miljarder kronor. OneMed är en samarbetspartner som möjliggör bättre liv för patienter, underlättar vardagen för sjukvårdens medarbetare och bidrar till lägre vårdkostnader. Vi strävar efter att minska miljöpåverkan och att tillsammans med våra leverantörer förbättra arbetsvillkoren genom hela värdekedjan.

Är du redo för en ny utmaning? Vill du vara en del av kategoriteamet? Vi söker just nu två inköpsassistenter till vårt kontor i Malmö. Är du den vi söker? Sök då tjänsten idag!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att få ta ansvar för bland annat att optimera sortimentet, göra finansiella uppföljningar inkl. prissättning tillsammans med strategisk inköpare och/eller köparen. Du kommer också att få ansvar för att tillhandahålla rapporter och statistik och anbudsstöd till strategisk inköpare och andra externa intressenter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• matcha och positionera varor/poster i utvalda anbud
• snabbt och korrekt uppdatera prisfiler från leverantörer.
• snabbt och korrekt stödja inköpsadministrativa uppgifter

Vem trivs här?
Vi söker dig som har universitetsexamen eller liknande i ekonomi, marknadsföring eller logistik och inköp. Du har minst 3 års erfarenhet från kategori och sourcing funktioner från ett B2B perspektiv inom inköp och kategori, med assisterande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet och kunskap inom Lagen om Offentlig Upphandling och är mycket kunnig i MS Office och databasanalys. Du har ett starkt kundfokuserat synsätt med beprövat analytiskt mind-set och kvantitativa kunskaper. Du ska vara nyfiken på att lära dig nytt sortiment samt gilla att ge support till övriga avdelningar inom bolaget.

Som person är du analytisk, resultatorienterad och ansvarstagande. Man skulle också kunna beskriva dig som självorganiserad, strukturerad, detaljerad och van att kunna leverera och fokusera med deadlines under press med en proaktiv och positiv attityd.

För att lyckas i rollen är du:
• Affärsmässig, du förstår strategier och prioriteringar inom verksamheten och tillämpar denna kunskap för att uppnå mål.
• Relationsbyggare, du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt och får andra att känna sig bekväma.

Vad erbjuder vi dig?
I fina lokaler på en kreativ arbetsplats i centrala Malmö kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och tillsätts efter överenskommelse.

Är du intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast den 15 april. Du skickar din ansökan till jobb@onemed.com, märk din ansökan "Inköpsassistent".

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-03-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15

Företag
OneMed Sverige AB

Adress
OneMed Sverige AB
Box 50
42259 HISINGS BACKA

Kontorsadress
Tagenevägen 29

Jobbnummer
4052401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onemed Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onemed Sverige AB: