Inköpsassistent till vårt kundföretag i Väröbacka!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser och har du tidigare arbetat i SAP? Är du en driven och självgående person som trivs att arbeta i en teknisk miljö? Adecco söker nu en inköpsassistent till vårt kundföretag beläget i Väröbacka!

Publiceringsdatum
2016-12-19

Om tjänsten
Som inköpsassistent hos vår kund kommer du att arbeta i nära samarbete med övriga inköpsfunktioner på inköpsavdelningen. Som inköpsassistent kommer du att ha en bred roll och ansvara för att säkerställa inköpet. Du arbetar med avrop mot befintliga avtal, förhandlar priser och leveranstider med leverantörer samt gör offertförfrågningar. Du kommer även att ha i uppgift att uppdatera priser, leveranstider och minikvantiteter i affärssystemet SAP.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer huvudsakligen vara:
• Avrop mot befintliga avtal
• Förhandla priser och leveranstider
• Offertförfrågningar
• Orderhantering
• Inhämtning och registrering av orderbekräftelser
• Återkoppling av avvikelser till beställare i organisationen

Du kommer att ha både interna och externa kontaktytor. Utöver kommunikation med övriga inköpare och leverantörer så kommer du också att ansvara för kommunikation med interna avdelningar så som projektledare, godsmottagningen samt underhållsavdelningen.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser och du är van vid att arbeta med affärssystemet SAP. Det här är en tjänst för dig som är driven, självgående och som vill arbeta i en teknisk miljö. Du hanterar även det svenska språket obehindrat och har goda kunskaper i engelska.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta som inköpare
• Erfarenhet av arbete i SAP
• Tekniskt intresse
• Svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som inköpsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader med goda möjligheter till förlängning för rätt person.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Torggatan 18
43430 KUNGSBACKA

Kontorsadress
Södra Torggatan 18

Jobbnummer
3221946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: