Inköpsassistent till Swisslog i Boxholm

Swisslog-Accalon AB / Kontorsjobb / Boxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Boxholm, Tranås, Mjölby, Ödeshög, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swisslog-Accalon AB i Boxholm, Partille, Stockholm eller i hela Sverige

Swisslog är en global leverantör av integrerade logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Vi är specialister inom bransch¬specifika lösningar och erbjuder ett brett spektrum av tjänster, system och produkter, från ren kon¬sultverksamhet till uppbyggnad och drift av hela logistikfunktioner. Huvudkontoret ligger i Schweiz och koncernen om¬sätter ca 430 miljoner euro med ca 2100 anställda i 20 länder.

Swisslog Pallet Technology Center (PTC) utvecklar, producerar och levererar automatiska staplingskranar, transportörer samt PLC- och PC-baserade styrsystem för kvalificerade tillämpningar inom distribution och tillverkning. Swisslog PTC har teknik- och tillverkningscenter i Boxholm, Sverige samt Kunshan, Kina. Omsättningen är ca 350 MSEK, varav mer än 90% exporteras globalt. Antalet anställda är idag ca 180. www.swisslog.com

Tjänsten
Som Inköpsassistent kommer du att ingå i Inköpsavdelningen och arbeta med operativa inköpsuppgifter. Tjänsten är en visstidsanställning som sträcker sig fram till sommaren med start omgående.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att arbeta med operativt inköp och materialförsörjning, projektinköp och inköp av tjänster. Arbetet innefattar även uppgifter såsom registrering av orderkännande, klarera ordererkännande, leveransbevakning och leveranspåminnelser.

Dina kvalifikationer och din bakgrund
Du har minst gymnasieutbildning med inriktning teknik eller ekonomi. Meriterande är om du har exempelvis en KY-utbildning med inriktning logistik eller likande. Du kan även ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har lite erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i Officepaketet samt engelska i tal och skrift är ett krav. Arbete i MPS system är meriterande.

Publiceringsdatum
2012-01-30

Dina personliga egenskaper
Som person vill vi att du är strukturerad, noggrann och självgående samt har förmågan att leverera god kvalitet även vid snäva tidsramar. Vidare värdesätter vi att du är serviceinriktad med god sammarbets- och kommunikationsförmåga.

Din ansökan
Du söker tjänsten genom att skicka in ditt CV och Personligt brev till maria.jexen@swisslog.com , märk din ansökan med ?Inköpsassistent? i ämnesraden. Har du frågor angående tjänsten kan du kontakta Per Eklund (Inköpschef) på 0142-55600 eller per.eklund@swisslog.com . Vi vill ha din ansökan senast den 10/2. Urval kommer dock att göras löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Väl mött!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-10
Ansökan kan skickas till e-postadress: maria.jexen@swisslog.com

Företag
SWISSLOG-ACCALON AB

Adress
SWISSLOG-ACCALON AB
BOX 135
59010 BOXHOLM

Kontorsadress
CARL TRYGGERS VÄG 13
BOXHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0142-55500

Jobbnummer
1142953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swisslog-Accalon AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swisslog-Accalon AB: