Inköpsassistent till Envirotainer

serveOffice ab / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Envirotainer är en världsledande tillverkare av system inom aktiv temperaturkontroll för flygtransport av temperaturkänsliga produkter inom Life Science-industrin. Envirotainer som grundades i Sverige 1985 omsätter idag ca 700 Mkr och har 180 anställda världen över med huvudkontor i Upplands Väsby och produktion och R&D i Rosersberg mellan Stockholm och Uppsala. Bolaget har både en stark marknadsposition och lönsamhet och står för ett antal spännande utmaningar de närmaste åren. För mer info se www.envirotainer.com

Är du en person med en administrativ bakgrund som vill lära dig mer om inköp? Beskriver du dig själv som social, envis - men ändå flexibel? Fortsätt då att läsa! För Envirotainers räkning söker vi en lösningsorienterad inköpsassistent till en nyskapad position i Rosersberg. Tjänsten är på heltid och du blir direktrekryterad till kund. Start så snart som möjligt.

Arbetsbeskrivning
Tjänsten är som nämndes ovan, en ny och spännande roll, där du har chans att vara med att påverka utformningen av den. Din främsta arbetsuppgift är ändå redan förbestämd och innebär att du fungerar som support till inköp och andra funktioner inom supply chain. Det betyder följande:

• Omkostnadsinköp
• Verkställa skriftliga beställningar
• Bevaka leveranser
• Hantera avvikelser
• Distribuera underlag, till exempel ritningar och specifikationer
• Utföra analyser och delta i arbetet med att utvärdera befintliga leverantörer
• Diverse administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Du som söker har tidigare erfarenhet av administration. Vidare har du god datavana i Office-paketet och behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift. Du behöver inte har arbetat med inköp innan utan du får lära dig det hos Envirotainer.

Vi letar efter dig som är kommunikativ och lyhörd, på så vis att du kan prioritera vad som är viktigast för stunden. Du är drivande och kan självständigt arbeta mot givna mål samtidigt som du är strukturerad. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och av den anledningen ska du trivas i en sådan typ av roll.

Envirotainer erbjuder dig
En arbetsplats där du har chans att växa! Envirotainer är ett företag med en tydlig värdegrund där utveckling är det konstanta läget, det gäller såväl våra produkter, tjänster men givetvis våra medarbetare. För att trivas är det viktigt att ha förståelse för det entreperinöriella mindset som också präglar Envirotainer. Du erbjuds att jobba i en trevlig atmosfär med bra gemenskap och härliga kollegor. Arbetstiderna är flexibla, kollektivavtal finns och du erbjuds ett väldigt generöst friskvårdsbidrag. Kan det bli bättre?

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, Maria Lindberg på 070-483 75 40 eller bemanning@serveoffice.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
3751900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: