Inköpsassistent till Enhet för inköpsservice och registervård i

Region Skåne, Koncernkontoret / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö, Lund, Trelleborg, Helsingborg, Ystad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Koncerninköp är Region Skånes inköpsavdelning och har i uppdrag att stödja utveckling av regionens verksamheter genom kostnadseffektiva inköp. I dagsläget arbetar 65 medarbetare på avdelningen.

Koncerninköp genomför upphandlingar för sammantaget cirka sju miljarder kronor per år och utgörs av fyra enheter: Enheten för verksamhetsnära inköp, Enheten för verksamhetsstödjande inköp, Enheten för IT, MT och Lab samt Enheten för inköpsservice och registervård. Enheten för Inköpsservice-registervården består av 14 administratörer.

Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att utveckla effektiva metoder. Digitaliseringen av sjukvården påbörjas nu och stora förändringar kommer att ske - här spelar Koncerninköp en viktig roll i förändringsprocessen liksom för att möjliggöra att ny innovativ teknik kan användas.


Publiceringsdatum
2018-03-05

Arbetsuppgifter
Som inköpsassistent arbetar du med produktrådgivning och beställningar till sjukvården i Region Skåne. På enheten inköpsservice och registervård arbetar du med att ge service kring inköpsuppdrag, avrop och hjälper till att göra rätt inköp. Vi lägger även beställningar åt kommunal hemsjukvård i Raindance Marknadsplats. Arbetet sker huvudsakligen via telefonen där du har nära samarbete med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker även via datorn och de beställningssystem vi använder oss utav, vilka bland annat är Raindance och Jeeves.


Kvalifikationer
För tjänsten krävs det att du har en avklarad gymnasieutbildning och har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet från arbete i en support/kundtjänst och telefonvana är det meriterande. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat i systemen Raindance och/eller Jeeves samt ser datorn som ditt naturliga arbetsredskap.

Som person är det är viktigt att du är initiativrik, drivande och kan lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Vi tror att du har god social kompetens och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstider: kl. 08-16:30. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-19
Ange följande referens när du ansöker: A760056
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sig-Britt Fransson, Enhetschef Inköpsservice 040-675 38 87

Företag
Region Skåne, Koncernkontoret

Adress
Region Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4000720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Koncernkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret: