Inköpsadministratör till Harald Pihl

The Place AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Tjänsten

Till vår kund i Norrort söker vi nu en inköpsadministratör som kommer att arbeta med inköp, leveransbevakningar och tulldeklarationer. Du kommer även att boka frakt, attestera fakturor och stötta övriga medarbetare vid behov. Bokningar och förfrågningar kommer mestadels in via mejl och det gäller att kunna hantera stora volymer snabbt och effektivt. Bolaget är i en expansiv fas och behöver nu därför förstärkning under en period som på sikt kan bli långvarigt.

Du kommer att tillhöra ett positivt team på Inköpsavdelningen. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med start omgående, med chans till förlängning eller övertag av kundföretaget. Du kommer vara anställd av The Place och arbeta som konsult ute hos vårt kundföretag. Tjänsten är på heltid, 08.00-17.00.

Publiceringsdatum
2023-05-10

Dina arbetsuppgifter
* Bevaka och följa upp beställningar
* Övervaka leveranser och hantera delleveranser
* Certifikathantering
* Tulldeklarationer och fraktbokningar
* Övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer
För att lyckas på detta uppdrag tror vi att du har:

* Erfarenhet från logistik och frakthantering
* Goda datakunskaper
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp
* Det är meriterande om du har erfarenhet från industri

Personligt

För att passa i rollen tror vi att du som person är målinriktad och driven och har en positiv attityd. Du är strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Det är viktigt att du har en förmåga att kunna se helheten, prioritera och arbeta självständigt.

Företaget

HARALD PIHL är ett familjeföretag med en lång historia. Företaget grundades 1912 och drivs idag, över 100 år senare, av den fjärde generationen av familjen Pihl.

HARALD PIHL är den ledande leverantören av speciallegeringar och titan i norra Europa. De är en pålitlig källa till expertis och kunskap på en snabbt växande marknad. Kunderna är en viktig del av HARALD PIHL-familjen. De förtjänar den absolut bästa kundservicen och det ska HARALD PIHL leverera. Kundnöjdhet och teamkänsla ska alltid ha högsta prioritet.

Att arbeta på HARALD PIHL är som att vara en del av en stor familj. De är spridda över världen, men på något sätt känns det som att de alla känner varandra utan och innan. De behandlar sina kollegor som familje-medlemmar - med respekt, ärlighet och positivitet.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: inköpsadministratör, leveransbevakning, tullhantering, frakt, konsultuppdrag, The Place, Norrort, Harald Phil.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), https://theplace.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Maria Blom
mablo@theplace.se

Jobbnummer
7761593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: