Inköps- & Logistikansvarig

Varmthem I Norden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varmthem I Norden AB i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Nordanstig, Kramfors eller i hela Sverige

VarmtHem i Norden AB:
Med kontor från Luleå i norr till Jönköping i söder och med huvudkontor i Sundsvall finns vi idag på 8 orter runt om i landet och tillhör ledarna inom branschen. Vi har ungefär 40 heltidsanställda och sysselsätter ytterligare ca 60 personer. Under 2015 omsatte vi 100 miljoner kronor och för 2016 är vår målsättning är att omsätta 140 miljoner kronor.

Företaget startade 2005 med försäljning och installation av varmluftspumpar. Produktportföljen har sedan dess utvecklats och omfattar idag även byten av tak, fönster, fasad, dörrar och garageportar ? en produktportfölj för energieffektiva småhus, flerfamiljshus och affärslokaler. Våra kunder återfinns på den privata hushållsmarknaden, bostadsrättsföreningar och företagsmarknaden.

Till vårt huvudkontor i Sundsvall söker vi nu 1 Inköps- & logistikansvarig.

Om arbetet:
Som Inköps- & logistikansvarig är ditt arbete ett eget och tydligt ansvarsområde samtidigt som det utgör navet mellan kundorder, leverantörer av produkter, material och produktion. Arbetet är starkt integrerat i Kundtjänstservice som är uppdelat i områdena orderhantering med produkt- & materialbeställningar, lager & logistik, produktionsplanering med produktionsansvarig, samt leveransuppföljning och reklamationshantering. Teamet består idag av 3 medarbetare och är som grund uppdelat efter det tre huvudområdena. Initialt jobbar du främst med produkt- & materialbeställningar, leveransuppföljningar samt lager & logistik. Över tid kommer du tillsammans med teamet att jobba mer överbryggande mellan områdena. Det förväntas att du tillsammans med dina medarbetare tar ett aktivt ansvar, är ett stöd för våra produktionsteam och kunder. Vidare förväntas att kundtjänstteamet informerar och följer upp montörer, leveranser och montage, rapporterar status till ansvarig för kundtjänst och är aktivt deltagande i planeringsmöten. Vi värdesätter engagemang och för verksamheten utvecklande idéer och lösningar som gör oss än starkare i våra kundleveranser.

Om dig som person
Vi söker dig som är social, kommunikativ, ansvarstagande och är en person som gillar att vara en viktig kugge i ett effektivt team. Du är strukturerad och mycket noggrann i ditt arbetssätt och lägger stor vikt vid tydlighet och dokumentering. Du har en förmåga att kunna ha många ärenden igång och samtidigt behålla en lugn och trygg kommunikation såväl mot kunder som mot montörer och leverantörer av material och produkter. Det är viktigt för oss att du har en positiv attityd, gillar utmaningar och inom ditt/teamets ansvarsområde gillar att jobba självständigt.

Publiceringsdatum
2016-03-29

Kvalifikationer
Du har minst 3-årigt gymnasium. Vi tror att du har några års erfarenhet från en roll där du jobbat med beställningar, logistik och samordning/produktionsplanering. Då tjänsten i sin utformning till stor del är navet för samordning av leveranser och produktion ser vi det som en stor fördel om du har något eller några års erfarenhet av projektledning eller motsvarande. Det är även meriterande om du jobbat i en kundtjänst och/eller har erfarenhet av LEAN-production/LEAN-services, samt att det är meriterande om du har kunskap/kompetens inom bygg, konstruktion, lager. Det är en fördel om du har vana av att jobba med IT-baserade verksamhetsstöd.
Du talar flytande svenska och engelska och är duktig på att formulera dig i både tal och skrift i båda språken. I arbetet kan det förekomma tunga lyft.

Intervju sker löpandemed tillträde så snart som möjligt!

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Kontorsarbetstid kl 8-17

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Tillträde omgående.
Ange följande referens när du ansöker: Inköp & Logistik Sundsvall
Ansökan kan skickas till e-postadress: fredrik.lidberg@varmthem.se

Företag
Varmthem i Norden AB

Adress
Varmthem i Norden AB
Norra vägen 12
85650 SUNDSVALL

Kontorsadress
Norra vägen 12
SUNDSVALL

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-808010
E-postadress: info@varmthem.se

Jobbnummer
2750247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varmthem I Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varmthem I Norden AB: