Inköpare Varuförsörjning

Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning / Inköpar- och marknadsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 700 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.

Hjälpmedelscentralen och varuförsörjningen ingår i regionstyrelseförvaltningen och ansvarar för regionens centralförråd samt för delar av regionens hjälpmedelsförsörjning. Det innebär att vi svarar för bland annat inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar och förbrukningsmaterial.
Varuförsörjningen ansvarar för inköp av förbrukningsmaterial till sjukvården och är nu i behov av förstärkning


Publiceringsdatum
2020-10-20

Arbetsuppgifter
Som inköpare på Varuförsörjningen kommer du att vara en av våra affärsmässiga representanter. Du kommer att jobba tätt tillsammans med övriga medarbetare på varuförsörjningen och våra kunder.

Arbetsuppgifterna som inköpare är breda. Du kommer bland annat att delta i de upphandlingar som görs inom området, hantera leverantörskontakter och jobba med uppföljning/statistik. Du kommer att skapa artiklar och ta bort utgångna artiklar i verksamhetssystemet Sesam och annan registervård i de olika systemen som hanterar vårt sortiment.

I ditt uppdrag så kommer du att arbeta med Informationen till personal vid ändringar av produktsortiment. Du kommer också att följa upp beställningar samt handha returer till leverantör.


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Vi ser det som meriterande om du har genomförd högskoleutbildning med relevant inriktning.
Vi ser att du har erfarenhet av upphandling och inköp enligt LoU.
Vi ser att du har datorvana, framförallt i Excel och gärna erfarenhet av logistiksystem.

Har du sjukvårdsutbildning eller erfarenhet av hjälpmedelssystemet Websesam/S2 ser vi det som meriterande.

Som person är du självständig, ordningsam, noggrann och kommunikativ.
Eftersom tjänsten innefattar mycket kontakter med andra såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du förtroendeingivande och självgående. I mötet med andra är det viktigt att du har god serviceförmåga.

Vi lägger vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/flytta-hit/

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2020-12-01 eller snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A982387".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Gotland (org.nr 212000-0803)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Jobbnummer
5408053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning: