Inköpare till vår kund i Sundbyberg

Quest Consulting Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Uppdragsbeskrivning

Konsulten kommer driva hela upphandlingsprocessen där behovsanalys och upphandlingsstrategi är framtagen och hens steg blir nu att verkställa upphandlingen utifrån detta. Konsulten behöver ta fram och annonsera förfrågningsunderlag och utvärderingsmodell, stötta verksamheten i utvärderingen samt anbudsgenomgångar, förhandlingar och till slut få till tilldelning och avtal. Det kan även bli aktuellt att vara med vid implementering av leverantör. Arbetet präglas av tät dialog med beställaren, samt flertalet interna och externa kontaktytor där det är A och O att följa en redan bestämd tidsplan då skarp deadline finns. Så flexibilitet i start av uppdrag finns inte.

Liknande arbetsuppgifter kan även förekomma för andra kategorier, områden eller projekt inom Inköpsavdelningen.

Som strategisk inköpare kan man också komma att vara delaktig i att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen i tätt samarbete med sina medarbetare och beställare. Konsulten kan också komma att vara delaktig i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.

Obligatoriska krav
Relevant högskole-/universitet-/YH-utbildning för tjänsten (inköp, ekonomi, juridik, personalvetare) eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
Minst 5 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare
Drivit, projektlett och genomfört minst 3 st större projekt/upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare
Drivit och genomfört minst 2 ramavtalsupphandlingar för konsultbehov inom offentlig verksamhet.
Drivit och projektlett en internationell upphandling under senaste 5 åren.
Minst 3 års erfarenhet av upphandling för säkerhetsskyddad verksamhet.
God kunskap i Word och Excel.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Mervärdeskrav

Erfarenhet att upphandla/ avropa IT-konsulter.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-01-17

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8399545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: