Inköpare till Roswi

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Roswi AB är ett familjeägt företag som arbetar med import, marknadsföring och distribution av högkvalitativa varumärken. Vi riktar oss speciellt till fyra kanaler, Sport & outdoor, Järn & bygg, Kök samt Presentreklam. I dessa kanaler arbetar vi med bl a Light My Fire friluftsprodukter, Patagonia kläder och skor, Optimus friluftskök, Katadyn vattenrening, Trek'N'Eat frystorkad mat, SIGG vattenflaskor, Nalgene vattenflaskor, Maglite ficklampor, Victorinox schweiziska arméknivar och köksknivar, Lékué köksredskap, Chef'n köksredskap, mm. Bland våra kunder hittar ni ledande butikskedjor, grossister samt även ett stort antal fristående butiker. Totalt är vi 15 anställda (snart 16), har eget kontor och lager i Täby norr om Stockholm. Läs mer om oss på www.roswi.se.

Roswi söker en ny medarbetare inom inköp

Dina huvuduppgifter består av att ansvara för löpande inköp, lageroptimering, logistik, artikelunderhåll och underhåll av priser. Den dagliga kontakten med leverantörer och speditörer ingår i ditt ansvarsområde, varför det är en förutsättning att du är en skicklig kommunikatör med god social förmåga. Genom ditt strukturerade sätt skapar du dig lätt en överblick över leveranstider från varuleverantörer och uppdaterar kontinuerligt dessa i vårt affärssystem. Du ansvarar för kontinuerligt underhåll och uppdatering av artikelregister och inköpspriser. Ditt sinne för detaljer gör att du med lätthet noterar avvikelser som behöver korrigeras.

För att trivas här är det en förutsättning att du tar mycket eget ansvar och har ett eget driv. Du har förmågan att se vad som behöver göras och viljan och förmågan att genomföra det, din omgivning skulle beskriva dig som ansvarstagande och pålitlig. Din sociala förmåga och positiva sätt bidrar till en god stämning. Du uppskattar det lilla företaget och hugger i där det behövs. I mån av behov hjälper du till med att besvara och hantera inkommande telefonsamtal och e-mail från kunder.

Vi ser gärna att du har 2-3 års arbetslivserfarenhet och det är önskvärt är att du har tidigare erfarenhet från arbete med inköp och inköpsprocesser. Det är meriterande om du har erfarenhet av logistikplanering, samarbete med speditörer, lageroptimering och priskalkylering. Du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. Vi förutsätter att du har erfarenhet av arbete i affärssystem som Navisions Inköpsmodul eller liknande, samt god datavana.

Tycker du att detta låter intressant? Ansök nedan genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev, dock senast den 11/3 .

I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco och frågor besvaras av Rekryteringskonsult Tove Östberg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-02-22

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare.

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tove Östberg 0859898025

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 Stockholm

Jobbnummer
1475514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: