Inköpare till konsultuppdrag med start omgående

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-10-24

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning i Stockholmsområdet söker vi på Experis Finance en Inköpare med start omgående. Uppdraget förväntas pågå i 3 månader med möjlighet till förlängning och anställning.

Som inköpare kommer du att arbeta kontinuerligt med kostnadsbasen för att identifiera och driva igenom besparingar. Rollen innebär att arbeta brett inom alla delar av inköpsprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter är:

• Kategorisering av "spend" för att identifiera synergier och dra ner på antal leverantörer
• Ta fram kategoristrategier
• Leverantörsuppföljning
• Leverantörsförhandling
• Orderläggning och orderuppföljning av order över 500Tkr
• Genomföra upphandlingar, från att ta fram kravspecifikation, RFQ-material till utvärdering och avtalsskrivning
• Utmana interna beställare

Utöver detta arbetar du med att stötta och utbilda interna intressenter i inköpsfrågor och säkerställa att inköpsprocessen följs. Du rapporterar kontinuerligt kring besparingar och andra inköpsnyckeltal till inköpschefen och andra intressenter.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi och som har 3-5 års erfarenhet av operativt och strategiskt inköpsarbete. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av förhandling och vana av att arbeta med leverantörskontakter. Vi ser helst att du har erfarenhet av indirekt material och tjänster och är van vid att arbeta i internationella miljöer. Har du tidigare erfarenhet av projektledning är det meriterande.

Som person är du driven, ödmjuk och duktig på att skapa relationer. Du är strukturerad men samtidigt duktig på att hitta kreativa lösningar.

Vidare är du van vid att arbeta med olika typer av systemstöd såsom SAP och E-procurement system och du är en avancerad användare av Officepaketet (Excel och PPT). Det är ett krav att behärska engelska och svenska i tal och skrift.

För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.

Vi kan erbjuda dig:

• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Anna Aurell Sundvall på tfn: 08-736 29 66 eller Therese Rocafort Svensson på tfn: 08-736 28 77.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2044010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: