Inköpare till Commodity Parts

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Känner du dig lockad av att arbeta som Inköpare i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan Scania Purchasing, som svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen vara din nästa arbetsplats. Vi älskar att göra bra affärer där vi skapar strategiska helhetslösningar för oss själva och våra leverantörer.

Du kommer att ingå i gruppen Commodity Parts som idag består av tretton inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp av reservdelar till lastbilar, bussar och motorer. Gruppen har som främsta uppdrag att bibehålla en hög kvalitetsnivå samt hög leveransprecision vad gäller reservdelar till Scanias eftermarknad, och att samtidigt utveckla affärerna med ett stort antal leverantörer.

Gruppen är indelad i två team som leds av varsin koordinator. Då en inköpare går vidare till nya utmaningar söker vi nu en ersättare.

Publiceringsdatum
2017-10-18

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare kommer du att leda och driva utvecklingen av strategier för befintliga leverantörer samt utveckla och optimera den framtida leverantörsstrukturen. Som inköpare har du helhetsansvaret för ditt egna segment och i arbetsuppgifterna ingår att skapa aktiviteter med syfte att förbättra kvalitet, tillgänglighet och kostnad.

Arbetet sker i stor utsträckning tvärfunktionellt vilket innebär nära samarbete med marknad, logistik, konstruktion samt övriga inköpsfunktioner inom såväl Scania som Volkswagen Group.


Profil
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, helst civilingenjör eller högskoleingenjör med några års relevant kommersiell och/eller teknisk erfarenhet. Du tar ett helhetsansvar för inköp inom ditt sortiment, vilket innebär att du är självständig, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär kontakter på flera olika nivåer både internt och externt så är det även viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.

Vi ser fram emot din ansökan som beskriver hur du kan göra skillnad hos oss!

För ytterligare information kontakta gärna:
Coordinator Carita Petersson, 070 395 05 36.


Så ansöker du
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20174979 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3755120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: