Inköpare/leveransansvarig - Ulinco i Landvetter

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Härryda, Lerum, Mölndal, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Till vår uppdragsgivare Ulinco AB söker vi en självständig och ansvarsfull leveransansvarig som vill ta ett helhetsansvar för företagets inköps- och leveransprocesser inom företagets produktområden - gummikomponenter till industrin. Tjänsten är fast och kan tillträdas omgående med placering i nya fina lokaler på företagets kontor i Landvetter, strax utanför Göteborg.

Om Ulinco
Ulinco har över 40 års erfarenhet som leverantör av gummiprodukter och gummitekniska lösningar till krävande kunder inom Svensk industri. Koncernen är familjeägd och har sin bas i Göteborg med drygt 20 anställda. Verksamheten, som nu befinner sig i en tillväxtsfas, fokuserar nu på sin kärnverksamhet och expanderar i nya ändamålsenliga lokaler i Landvetter. Mer information om Ulinco AB, dess produkter och verksamhet finner du på www.ulinco.se.

Huvudsakliga ansvarsområden som inköpare/leveransansvarig:
Tjänsten på Ulinco AB innebär ett stort ansvar för företagets erbjudande, kvalitetssäkring och olika logistiklösningar. Företaget är en liten organisation och tillsammans med dig avser man att växa med sina kunder. Du blir därför en viktig kugge i arbetet med att utveckla bolaget och dess erbjudande. Som Inköpare/Leveransansvarig med leverantörs & logistikansvar kommer du ha ett brett ansvarsområde som inkluderar:
• Utveckla, förvalta och operativt driva företagets leveransfunktion med tillhörande ansvar och affärsmässighet.
• Övergripande ansvarig för löpande kontakter med befintliga och nya kvalificerade leverantörer, nationellt och internationellt, vilket inbegriper orderläggning, leveransbevaknig, transportplanering samt efterlevnad av kvalitet, miljö, policy och övrigt avtalsinnehåll.
• Operativt ansvarig för företagets EDI-system, transporter och leveransbevakning samt aktiv bevakning av produktkvalitet.
• Delaktig som projektledare i produktutvecklingsprojekt samt i avtalsskrivningar med befintliga och nya leverantörer och kunder.
• Ansvara för att de löpande försörjningsflödet inkl lager- och logistikfunktionen är uppdaterad, kostnadseffektiv och kvalitetssäkrad.
• Tjänsten innebär en del resor till kunder, leverantörer och mässor.

Dina egenskaper:
Vi söker en marknadsorienterad och kommersiellt bevandrad inköpare/leveransansvarig som kan förhandla till rätt prisbild, kvalitetsnivå och rätt avtalsvillkor. Du är generellt extremt duktig på att följa upp och återkoppla snabbt. I samarbeten med andra är du prestigelös och har lätt att dela med dig av dina kunskaper. Din vana att ha många bollar i luften har gjort dig stresstålig och duktig på att prioritera rätt. Till sinnet är du entreprenörsdriven och vill gärna arbeta i ett tillväxtföretag, där snabba beslut och prioriteringar tillhör vardagen.

Publiceringsdatum
2013-09-13

Kvalifikationer
Vi ser helst att du har 3-5 års erfarenhet inom liknande befattningar inom tillverkande industri eller i underleverantörsledet.
Du är en van förhandlare och har erfarenhet av internationella kontakter. Du bör ha eftergymnasial eller akademisk bakgrund, gärna inom relevant område såsom ekonomi, inköp och logistikutbildning. Goda datorkunskaper i Microsofts program såsom Word, Excel och har du arbetat i affärssystemet Dynamics AX och/eller med EDI/ODETTE är det också meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska då befattningen innebär internationella kontakter och en del tjänsteresor. mer info om tjänsten finner du på www.vegahr.se

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-01
Ansökan sker endast genom www.vegahr.se.
Ange följande referens när du ansöker: Inköpare/leveransansvarig
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Viktor Rydbergsgatan 14
41132 Göteborg

Kontorsadress
Viktor Rydbersgatan 14
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7017710
E-postadress: info@vegahr.se

Jobbnummer
1652335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: