Inköpare

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-10-17

Dina arbetsuppgifter
Har du en utbildning och erfarenhet inom Supply Chain och vill genom Randstad få chans att utvecklas hos en av våra attraktiva kunder i centrala Malmö? Läs då vidare! Vår kund söker en inköpare till deras inköpsteam som bl.a kommer arbeta med leverantörshantering, underhåll av avtal och priser samt analys- och strategiarbete.

Heltid, mån-fre 08.00-17.00 med möjlighet till flex.
Inhyrningsuppdrag på 6 månader med stor chans till övertag hos kund efter inhyrningsperioden.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-10-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som inköpare kommer du arbeta på strategisk såväl som operativ nivå, en omväxlande tjänst med ansvar för ett antal kategorier. Du kommer arbeta nära leverantörerna och ha ett tätt samarbete med de interna avdelningarna. Det är därför viktigt att du är kommunikativ och initiativtagande för att driva ditt ansvarsområde framåt.

Du tillsammans med inköpsteamet jobbar med att kvalificera, säkerställa och leda en strategiskt anpassad leverantörsbas avseende långsiktighet och stabilitet gällande kostnad, leveransduglighet och kvalitetsutfall.

Du kommer även att leda/delta i tvärfunktionella team med syfte att utveckla företagets köpspecifikationer, ramavtal och standarder för att uppnå kostnadsbesparingar och värdeförbättringar och tillse att dessa levereras enligt tidplan.

Exempel på arbetsuppgifter:

Utveckla din kategori och leverantörsbas med avseende på kostnad, ledtid & kvalitet
Koordinera/följa upp årliga avtals-/prisförhandlingar/prestanda och säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer, processer och rutiner
Samarbete med avdelningar för att säkerställa tidplan och kostnadskrav i utvecklingsprojekt
Ansvara för inköps ERP-parametrar och säkerställa att rätt master data finns i systemet
Verkställa inköpsorder i samband med projekt, ramordrar och prototyper

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, inköp eller liknande område
Minst två års erfarenhet av kvalificerat inköpserfarenhet
Erfarenhet av avtal- och prishantering
Flytande engelska och svenska, både i tal och skrift
Goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Jeeves.

Som person tror vi att du har en god förhandlingsvana, driv och besitter en vilja att ständigt förbättra och utveckla, med noggrannhet samt ordning och reda. Du är en god kommunikatör och prestigelös med en affärsmässig helhetssyn. Du är förtroendeingivande och duktig på att bygga och utveckla relationer. Du gillar ett högt tempo och är stresstålig och att leverera i tid till rätt kvalitet ser du som en självklarhet.

Erfarenheter
Minst två års erfarenhet.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201452393".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Amelie Lindell
amelie.lindell@randstad.se

Jobbnummer
8197704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: