Inköpare - Volvo Personvagnar AB - Inköpar- och marknadsjobb i Göteborg
Inköpare
Volvo Personvagnar AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Volvo Personvagnar AB i Göteborg

Volvo Personvagnar erbjuder de säkraste och mest spännande bilarna för dagens
moderna familjer över hela världen. På Volvo är vi stolta över vår produkt. Vi
är stolta över de värden som Volvo Personvagnar representerar - kvalitet,
säkerhet och miljöhänsyn. Och det är genom våra anställda som vi överför dessa
värden till våra kunder. Vi inser betydelsen av att skapa en balans mellan
arbete, fritid och familj - och vikten av att arbeta i ett internationellt
företag med sunda etiska riktlinjer och en verksamhet som spänner över tekniska
spjutspetsområden. Vi erbjuder våra anställda ett spännande arbete -världen över
* med massor av utrymme för kreativitet och personlig utveckling. Volvo
Personvagnar designar, utvecklar, tillverkar och marknadsför Volvobilar.
Företaget har forskning och utveckling i Göteborg och produktion i Belgien
Sverige. Volvobilar säljs i mer än 100 länder runt om världen. Antalet anställda
uppgår till 25 000. Volvo Personvagnar Inköp är ytterst ansvarig för
valet av leverantör tillVolvo Personvagnar AB. Inköp ansvarar för
anskaffningen av all produktion och icke produktions material samt service till
Volvo Personvagnar AB. Anskaffningen av material och service -med rätt
kvalitet, i rätt mängd och i rätt tid- är en nödvändighet för företaget så att
vi kan möta våra kunders förväntningar. Avdelningsbeskrivning:
Inom FM&SP (Facilities, Material & Service Purchasing) ansvarar Service
Inköp för upphandling av alla tjänster inom hela VCC. Tjänsterna är i
huvudsak inom produktutveckling, Försäljning&Marknadsföring, IT samt all typ
av bemanning. Du har en central funktion och du kommer att ha ett stort
kontaktnät inom hela R&D. Kontaktnätet omfattar i stort sett alla linjechefer
samt alla våra leverentörer. Vi arbetar tätt tillsammans med våra
internkunder för att optimera våra upphandlingar. Inköpsavdelningen har också
ett samarbete med Ford Motor Company för att hitta synergier.
Arbetsbeskrivning: Huvudarbetsuppgiften är att ansvara för inköp
och upphandling av konsulter och bemanningstjänster för en eller flera
avdelnigar/enheter inom VCC. Viktiga arbetsuppgifter: Utveckla
strategier för inköp av konsulter för detta ansvarsområde i samråd med
internkunden Ansvara för att fastställa och utveckla leverantörsbas
Deltaga i arbetet för att ta fram en strategi för arvoden och
implementera denna Prisförhandlingar Aktivt ta del i gruppens
utveckling och teamwork Kvalifikationer, krav: Erfarenhet från
inköpsarbete och förhandling är meriterande Goda kunskaper i Engelska, både
i tal och skrift Personliga kvalifikationer, krav: Ha en
utåtriktad läggning och mycket god förmåga att kommunicera med alla i din
omgivning Kunna ta egna initiativ och självständigt driva och fullfölja
arbetsuppgifter Förmåga att organisera, prioritera och tänka strategiskt
Ha höga etiska värderingar och sinne för vad som är god affärsmoral Du
har ett tydlig och övertygande sätt. Utbildning, krav:
Högskoleexamen eller motsvarande.

Publiceringsdatum
2008-02-20

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Heltid. Dagtid.

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Kontakt
Johan Lagergren , +46 31 325 33 04.

Så ansöker du
Ni söker denna genom att gå in på vår Career site och klicka er vidare under
rubriken "Available Positions" http://www.volvocars.com/corporation/Career /

Företag
VOLVO PERSONVAGNAR AB
405 31 GÖTEBORG Tel 031-590000

Jobbnummer
136742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvo Personvagnar AB: