Inköpare

Experis Finance / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Örebro, Kumla, Hallsberg, Arboga, Karlskoga eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Kunden/uppdraget
Textilia är ett svenskt Facility Management-företag som genom en ansvarsfull och effektiv textilservice frigör resurser för kunder inom främst Hälsa & Sjukvård, Industri och Hotell och Restaurang. Som långsiktig partner tar Textilia ett helhetsansvar och bidrar till att det fungerar för våra kunder. Textilia är trippelcertifierade och arbetar kontinuerligt med kvalitet, miljö och CSR. Vi är sedan 2011 medlemmar i Business Social Compliance Initiative (BSCI) - ett europeiskt ideellt samarbetsinitiativ för företag som vill förbättra arbetsvillkoren i den globala leverantörskedjan.
Läs mer på www.textilia.se
er.

Publiceringsdatum
2014-04-10

Dina arbetsuppgifter
Som konsult till Textilias inköpsavdelning är ditt fokusområde Supply Chain Planning och det huvudsakliga uppdraget är att analysera företagets behov och förutsättningar, upphandla och införa ett nytt inköps- och planeringsverktyg som effektiviserar och optimerar företagets inköpsprocesser.

Textilia hanterar mycket stora mängder och variationer när det gäller inköp av textilier. Ett väl fungerande inköpssystem är en förutsättning för att inköpsavdelningen ska kunna ta fram tillförlitliga prognoser i syfte att förbättra kravställandet mot sina leverantörer. Ett väl utvecklat inköpssystem innebär också att olika funktioner i verksamheten kan följa och analysera förändringar i textilstocken. Att kunna ta ut tillförlitlig statistik såväl internt som externt till både leverantörer och kunder är ett stort behov. Textilia är just nu mitt uppe i ett projekt att utveckla och uppdatera processer och verktyg för inköp av textilier med målsättningen att få en ökad leveransprecision, minskad kapitalbindning, minskad administration och bättre progonsisteringsmöjligheter. Som konsult kommer du att spela en aktiv roll i detta projekt och i mångt och mycket vara Textilias interna projektledare.

Vem är du
Du har i grunden en examen inom inköp eller logistik med inriktning Supply Chain och har också flera års erfarenhet av arbete inom detta område. Du har därför god vana att ta fram underlag för inköpsprocesserna och ser det som en självklarhet och tycker att det är roligt att få bidra med din erfarenhet inom området.

Du har mycket god erfarenhet och förståelse för hur en verksamhet, på det mest tids- och kostnadseffektiva sätt, ska upphandla en ny systemleverantör. Självklart har du varit med om att genomföra en liknande process tidigare, från analys till implementation av ett nytt system, och du ser också införandet av ett nytt inköpssystem som en spännande utmaning.

Uppdraget beräknas pågå i 6 månader med start så snart som möjligt.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hamrén på anders.hamren@se.experis.com , 019-16 65 51

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Hamrén 019-16 65 51

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1837790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: