Inkassohandläggare - Stadskontoret - Ekonomiassistentjobb i Jönköping
Inkassohandläggare
Stadskontoret / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

Ekonomiavdelningen/kundfordringsenheten

Kundfordringsenheten består av elva anställda. Enheten svarar för bevakning och inkassoverksamhet avseende dels kommunens, dels Jönköpings Energis samtliga kundfordringar. Det gäller allt från avgifter för äldreomsorg, barnomsorg och kulturskola till hyror och arrenden samt avgifter för el, fjärrvärme, vatten och avfallshantering. Totalt omfattar verksamheten drygt 1 miljon kundfakturor per år. Vi söker nu en inkassohandläggare till verksamheten.

Inkassohandläggaren ska svara för krav- och inkassoverksamhet för våra kundfakturor. Som inkassohandläggare kommer du att arbeta med olika typer av inkassohantering, och fatta beslut om avbetalningsplaner, skicka ansökningar om betalningsförelägganden till kronofogdemyndigheten, samt kundkontakter via telefon, brev och besök. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram statistik och bokslutsuppgifter inom ansvarsområdet. Innehavaren kommer att ersätta andra inkassohandläggare samt enhetens chef vid deras frånvaro.

Du som söker: Du är serviceinriktad, flexibel, positiv och. Du är lösningsorienterad, självgående och vill göra ett bra jobb. Du har inga problem att hantera svåra ärenden. Du drivs av att lösa konflikter och göra båda parter nöjda. Du ser vikten av kvalité och noggrannhet i ditt arbete. Du är bra på att kommunicera och har en prestigelös inställning. Högskoleutbildning med ekonomisk/juridisk inriktning, goda kunskaper inom IT och redovisning samt god kännedom om lagstiftning och rutiner kring handläggning av kravärenden. Erfarenhet av arbete med kundreskontra och inkassoverksamhet är önskvärd. Stor vikt läggs vid personliga lämplighet eftersom innehavaren av denna tjänst i hög grad företräder kommunen gentemot allmänhet, företag, myndigheter och organisationer. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.

Publiceringsdatum
2013-11-26

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Enl. överenskommelse Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-09
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Personalavdelningen
Rådhuset1
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 13-04-0024
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kundfordringschef Maria Fransson 036 - 10 66 81
VISION Ingrid Bertels 036 - 10 52 84
SACO Ann Ombäck 036 - 10 55 28

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset1
55189 Jönköping

Jobbnummer
1712693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: