Inkassohandläggare

Prioritet Finans AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Prioritet Finans AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Inkassoavdelningen på Prioritet Inkasso består idag av rutinerade medarbetare med ett väl inarbetat fokus på tillgänglighet och personligt bemötande. Arbetet innefattar all form av inkommande och utgående kontakt via telefon, mail, kundwebb m.m. med företagets kunder och deras kunder i sin tur, men även med berörda myndigheter och övriga avdelningar inom företaget.

På inkassoavdelningen hanteras varje dag en stor mängd ärenden där ett tungt egenansvar vilar på varje medarbetare när det kommer till beslut om vilka åtgärder som ska vidtas och hur varje enskild sak ska hanteras. Ärendena är av varierande art och fordringsstorlek och omfattar såväl egna konsumentkrediter, levererade varor och tjänster som bankfordringar m.m.

Prioritet Inkasso (bifirma till Prioritet Finans AB) söker en ny medarbetare till inkassoavdelningen, med placering på huvudkontoret vid Mölndalsvägen 91 i Göteborg.

Vi söker dig som på ett eller annat sätt har erfarenhet av inkassohandläggning eller liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, lämpligen från bank- och finans, myndighet eller annat inkassobolag. För att lyckas i rollen bör du ha grundläggande kunskaper inom ekonomi och juridik och det är positivt om du har erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem såsom Nova/Aptic eller liknande. Vi sätter stor vikt vid att du har vana vid eller fallenhet för att bemöta alla kontakter på ett positivt men handfast sätt samt att du trivs med ett högt arbetstempo. Dessutom krävs ett väl utvecklat språk i både tal och skrift, vilket vi ser som en självklarhet även omfattar kunskaper i engelska.

Din möjlighet att snabbt komma in i rollen är avgörande för oss och du bör vara förberedd på att tidigt vara en självgående och bidragande del av verksamheten.

Som person är det viktigt för oss att du är lyhörd och att du på ett bra sätt kan ta till dig de rutiner som finns etablerade i företaget samt att du är prestigelös i samarbetet med övriga kollegor. Du kommer hantera en stor mängd fordringar dagligen och behöver ha kapacitet att behandla alla dessa snabbt men effektivt utan att tumma på den noggrannhet som krävs. På Prioritet Finans AB gör vi en sak, en gång, på rätt sätt!

Prioritet Finans AB har sitt huvudkontor i nyrenoverade lokaler i Göteborg med ca 50 medarbetare, inklusive VD. Företaget är ett anrikt bankoberoende familjeföretag med hjärta för sportsliga sammanhang. Kärnverksamheten består av fakturaköp (factoring), inkasso och efterbevakning samt även utlåningsverksamhet i form av konsumentkrediter.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstid är heltid vardagar 8-17 med lunch mellan 12-13. Provanställning om sex månader tillämpas.

Publiceringsdatum
2017-11-17

Ersättning
Branschmässig lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal med pensionsavsättning m.m. finns jämte friskvårdsbidrag och möjlighet till rikskort mot förmånligt bruttolöneavdrag vid fastanställning. Fem veckors semester.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-15
Ange följande referens när du ansöker: Inkassohandläggare

Kontakt
David Utter-Laurell 031200100
Per Sernhage pers@prioritet.se 031200100

Företag
Prioritet Finans AB

Adress
Prioritet Finans AB

41290 GÖTEBORG

Kontorsadress
Mölndalsvägen 91

Jobbnummer
3809239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Prioritet Finans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Prioritet Finans AB: