Initiativtagande Ekonomiassistent sökes till DHL

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Är du en driven och noggrann ekonomiassistent med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra? Har du arbetat med löpande bokföring tidigare? Vill du jobba i ett dynamiskt team med högt i tak och i en fartfylld miljö?

Ta då chansen att sök till DHL i Borås, Viared.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Om Tjänsten
Till funktionen Freight Sweden Storage söker vi nu en Ekonomiassistent för omgående tillsättning. Du kommer bland annat ansvara för redovisning, koncernrapportering, leverantörsreskontra, kundreskontra och ekonomisk administration för DHL Freight Storage.

DHL Freight Storage är en ledande aktör inom tredjepartslogistik, med samarbeten med ett stort antal kunder. Vi är ca 110 - 150 medarbetare, beroende på säsong som alla arbetar med tredjepartslogistik. Idag är vi 14 person på kontoret för ekonomi där vi ser att du är en i gänget.
Har du rätt attityd och inställning och är sugen på att jobba i världens mest internationella företag då har DHL Freight möjligheterna för dig!

Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Fakturering, kontering samt månadsbokslut och kontoavstämningar.
• Förbereda rapporter och underlag till rapporter
• Administration och uppföljning av tidsrapporteringssystemet CasaWin
• Sammanställning av tillägg och avdrag till löneavdelningen i Stockholm
• Ekonomisk administration inklusive avtalsadministration, ta fram nya kundnummer, samordna attestblad, samt övrigt vanligt förekommande ekonomisk administration
• Medverka till förbättringar och effektivisering inom de interna processerna i gruppen
• Stötta lokala ledningsgruppen med administration och struktur.

Vem är du?
För att trivas hos oss är du är en noggrann och självgående person med mycket driv. Du gillar att arbeta kundorienterat och har en känsla för service och lätt för att samarbeta. Då det sker ständiga förändringar är du stresstålig och har förmåga att prioritera arbetsuppgifter och ser hela tiden lösningar. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en doer. Att ta initiativ och samtidigt hålla en hög nivå på dina arbetsuppgifter är en självklarhet hos oss.

Publiceringsdatum
2017-06-13

Kvalifikationer
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi
• Erfarenhet och kunskap om löneadministration och gällande avtalsregler
• God förmåga att hantera Office-paketet samt Internet/Intranät och andra webbaserade applikationer.
• Grundläggande kunskaper om generella regler och principer för kostnadsredovisning/leverantörsreskontra
• Grundläggande kunskaper om redovisningsprinciper, regler och legala krav samt förmåga att tillämpa dessa kunskaper för att säkerställa en korrekt och komplett löpande redovisning och periodbokslut.
• Flytande svenska samt engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande för tjänsten:
• Om du har kunskap inom affärssystem Hogia Ekonomi, Oracle samt CasaWin
• Erfarenhet av logistikbranschen

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent på DHL ska tillsättas omgående. DHL har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. DHL erbjuder dig en spännande roll i ett företag med engagerade medarbetare.

Ansök tjänsten via annonsen då vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Tjänsten är ett konsultuppdrag med syfte för en direktanställning hos DHL Freight Storage. Alla frågor kring tjänsten går via Adecco till isabell.josefsson@adecco.se eller på telefon 0736 84 70 77

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Välkommen med din ansökan!









Sökord: Ekonomiassistent, Accounting Specialist, ekonomi, assistent, redovisning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabell Josefsson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Jobbnummer
3552879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: