Initiativrik doer sökes för användar- och IT support till mjukva

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2020-06-30

Företaget
Systemverkstan No5 grundades 2001 och har sedan dess levererat mjukvaruteknik till sina kunder. HR-systemet HERO är utvecklat för, och i samarbete med, hjälporganisationer och myndigheter som arbetar med hjälpinsatser. HERO är utformat för att vara ett effektivt verktyg för personalhantering i organisationer som arbetar med hjälparbete runtom i världen. HERO kan vidareutvecklas för att ge varje organisation den exakta funktionalitet som just de behöver. Kunder som använder HERO idag är bland annat Läkare utan gränser (MSF) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB).

Idag är det de två grundarna som även är verksamma inom företaget. De söker nu en medarbetare som kan stärka teamet och som vill vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling.


Dina arbetsuppgifter
Då rollen som IT- och användarsupport hos Systemverkstan är helt ny ges du möjlighet att utforma den utifrån din kompetens och erfarenhet. I början av din anställning kommer ditt främsta fokus att vara framtagande av nya rutiner och att sätta en struktur för hur supporten ska hanteras. Du kommer att få analysera företagets behov, och självständigt - eller i samarbete med grundarna - ta beslut gällande vilket ärendehanteringssystem som ska implementeras.

De ärenden som du därefter kommer att hantera är varierande och består av allt ifrån användarfrågor till felrapporter som åtgärdas efter felsökning. Ungefär 90 procent av ärendena kommer du att besvara på engelska.

Det är av stor vikt att du sätter dig in i företagets egenutvecklade HR-system och kan bidra med exempelvis kvalitetstester för att få en förståelse för användarna och för att kunna komma med idéer för fortsatt utveckling.

Utöver arbetet med IT- och användarsupport kommer det att finnas ytterligare arbetsuppgifter som anpassas utifrån din profil. Det kan till exempel vara att ta fram användardokumentation eller hålla utbildningar. Detta är en roll som kommer att passa som handen i handsken för dig som inte behöver en tydlig arbetsbeskrivning utan motiveras av att skapa sin egen roll.


Kvalifikationer
• Kunskap inom SQL, antingen från utbildning eller arbete
• Erfarenhet av IT-support
• Du uttrycker dig obehindrat i engelska och svenska, i både tal och skrift
• Erfarenhet av att ha utformat en ny roll eller implementerat ett nytt system är meriterande

För att trivas i rollen behöver du vara en nyfiken och självgående person som ser till att få saker gjorda. Du gillar att bidra med idéer samt att ta egna initiativ. Då företaget är litet och det inte kommer att finnas tydliga riktlinjer för rollen, måste du vara strukturerad och ordningsam samt ha förmåga att anpassa dig till nya situationer. Utöver det är du kommunikativ och trivs med att arbeta med andra människor. Kvalitet och noggrannhet måste vara viktigt för dig, och självklart har du en stark vilja att ge högsta service till kunderna. Eftersom du kommer att arbeta med hjälporganisationer och myndigheter som arbetar med hjälpinsatser är det också viktigt att du känner en stor respekt för deras arbete. Helt enkelt en person med hjärtat på det rätta stället.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: användarsupport, IT-support, IT, tekniker, teknik, SQL, supporttekniker, mjukvara, mjukvaruföretag, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5281934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: