Informationsansvarig, Partille kommun

Partille kommun, Kommunledningskontoret / Kulturchefsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kulturchefsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunledningskontoret i Partille

Partille är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, men har ca 33 000 invånare. Därmed är den tillräckligt stor för att erbjuda ett bra utbud av både offentlig och kommersiell service. Samtidigt är det möjligt att utnyttja alla fördelar som den närliggande storstaden Göteborg erbjuder.
Kommunen innehåller många varierande miljöer:
spännande bergspartier, slättlandskap och vidsträckta skogsområden och många vattendrag.

I kommunen finns många platser och byggnader som påminner om olika samhällsepoker ända tillbaka till 1200-talet.
Kommunen består av fyra geografiska delar:
Partille, Sävedalen och Jonsered och Öjersjö.

Det är inte bara avstånden inom kommunen som är små: Du når Göteborg på tio minuter med bil, buss eller tåg och Landvetter flygplats ligger på bara 20 kilometers avstånd.

Inom Partille kommun uppmuntrar vi särskilt internsökande till lediga tjänster.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Till Partille kommun söker vi en informationsansvarig med placering kommuncentralt.
Som informationsansvarig arbetar du tillsammans med informationsenheten och kommunens förvaltningar med att utveckla kommunens interna och externa information. Du samordnar informationsarbetet i kommunen och stöttar förvaltningarna i frågor som rör information och kommunikation. Du ansvarar för informationsenhetens verksamhet, personal och ekonomi.

Viktiga arbetsuppgifter är:
• ansvar för extern och intern information samt utveckling och planering
• stöd till kommunledningen i kommunikationsstrategiska frågor
• råd och stöd till verksamheterna i kommunikationsfrågor
• ansvar för krisinformation
• ansvar för mediakontakter
• fortsatt utveckling av kommunens intranät och hemsida

Publiceringsdatum
2007-12-05

Kvalifikationer
• högskoleutbildning med inriktning mot media/kommunikation
• erfarenhet av kvalificerat informationsarbete
• samt gärna erfarenhet av ledarskap
• god förmåga att arbeta resultatinriktat och konsultativt
• helhetssyn och engagemang för verksamhetsområdet
• förmåga att engagera och inspirera andra medarbetare
• bra på att kommunicera och bygga goda relationer
• god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare (Efter överenskommelse)

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid, individuell lönesättning.

Kontakt
Gunilla Edin, Förvaltningschef , 031-792 11 24, 0709-93 11 24
Facklig företrädare når du via kommunens växel , 031 792 10 00

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=105970

Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.

Vi vill att Du webb-ansöker via länken i annonsen!
Sista ansökningsdag 2008-01-07

Företag
Partille kommun, Kommunledningskontoret
43382 Partille
Mer information på www.partille.se

Jobbnummer
65761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunledningskontoret: