Implementations Konsult

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 360 medarbetare och i koncernen närmare 2500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10st lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Vi erbjuder nu dig som lönekonsult en fantastisk möjlighet till utveckling och stimulerande arbetsuppgifter genom att bli en del av vårt implementationsteam!

Som implementationskonsult arbetar du som en del av vårt implementationsteam och ansvarar för dialogen med kunden genom den viktiga uppstartsfasen. Rollen innebär att vara drivande i hela implementationsprocessen, från att ta emot uppdrag från säljteamet, koordinera, planera och genomföra uppstarten för att sedan lämna över kunden i produktion. Till din hjälp har du en närvarande och coachande chef, dina teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Våra kunder utgörs av stora och små svenska och internationella bolag i olika branscher vilket innebär ett mycket omväxlande och utvecklande arbete för dig som gillar att ständigt lära dig nytt!

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Uppsättning och planering av implementation av nya kunder
• Genom tät dialog med kund, förstå behov och därefter sätta upp lönesystem
• Att utbilda kunden i uppstartsfasen
• Löneberedning under uppstartsfas (mellan 1-3 månader)
• Överlämning till produktion

Kvalifikationer och egenskaper

Examen från YH eller KY-utbildning inriktning lönekonsult/handläggare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av lönearbete (gärna från flera branscher och i olika kollektivavtal) och med kunskap i något av systemen HogiaLön+, Agda eller FlexLön. Meriterande om du har erfarenhet av implementation och uppsättningar i lönesystem men inte ett krav då vi värdesätter personlighet och vilja främst. Utöver det har du förmåga att jobba i Office-paketet och goda kunskaper i engelska. Bra om du har erfarenhet från konsultbranschen med affärstänket som det innebär.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:

• Då du arbetar självständigt och ibland med parallella projekt krävs det att du gillar att jobba strukturerad med förmågan att prioritera.
• Som person gillar du att få saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
• Du är social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
• En problemlösare, då varje kund är unik och kräver sin exklusiva lösning.

Publiceringsdatum
2016-04-05

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en planerad potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm.

Frågor och kontakt

Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 29 april 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Teamchef Sara Dahlerus 0 10 161 38 22.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
St eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
St eriksgatan 113

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2763303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: