Ikano Bank söker Norsktalande erfaren Kundsupport - Collection

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Älmhult, Osby, Ljungby, Markaryd, Olofström eller i hela Sverige

Ikano Bank stärker med nordiskt kundcenter i Malmö
Ikano Bank söker medarbetare till nordiskt kundcenter som startas upp i Malmö under våren 2016.
Vi bygger ett gemensamt kundcenter för hela Norden för att bli ännu bättre på att hjälpa våra kunder och söker nu medarbetare för att stärka vårt nordiska team. Teamet i Malmö kommer att serva våra kunder på samtliga nordiska språk.
Vårt nya kundcenter ligger i Hyllie - ett expansivt område utanför Malmö, nära Köpenhamn. Hyllie erbjuder en attraktiv arbetsplats med utmärkta kommunikationer för medarbetare som kan tänka sig att pendla inom Sverige och från Danmark.

IKANO Bank söker Norsktalande erfaren Kundsupport - Collection

Har du tidigare arbetat med inkasso- och/eller kravhantering inom bank/finans? Har du vana av betalningsplaner? Vill du vara med om en spännande utveckling på ett växande bolag?

Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Ikano Bank är en del av Ikano Group som ägs av familjen Kamprad. Vi erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder.

Våra banktjänster omfattar produkter som lån, bolån, kreditkort och sparkonton till privatpersoner.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att ingå i vårt Collection team om ca 15 personer där du rapporterar direkt till en Teamledare. Ditt team består av nordisktalande personer.

Ansvarsområdet innefattar hela inkassoprocessen med kontinuerligt fokus på att hitta den bästa möjliga lösningen för våra norsktalande kunder som du kommunicerar med över telefon. Tillsammans kommer ni överens om vilken lösning som är bäst och därefter lägger ni upp en realistisk betalningsplan.

Vem trivs här:
Du har några års erfarenhet av inkasso- och/eller kravhantering, är väl förtrogen med dess process. Du har en vana av att upprätta betalningsplaner. Du har arbetat med telefonen som arbetsredskap och är trygg och bekväm i att hantera eventuellt tuffa samtal med norska kunder, som av olika omständigheter är i behov av en betalningsplan.

För att lyckas är du ödmjuk i din framtoning. Du är lyhörd inför kund och har en förståelse för hennes/hans specifika situation. Då du kommer att vara i regelbunden kontakt med våra norska kunder, är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på norska och engelska, i tal och skrift. Vi ser väldigt positivt på goda kunskaper inom ett eller flera av våra nordiska språk. Som person är du utåtriktad och duktig på att skapa goda relationer. Du är noggrann och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut. Är du en ambitiös, driven och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service och människor så kommer du att trivas!

Vad erbjuder vi dig?
I nya fräscha lokaler på en dynamisk arbetsplats i Hyllie kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Du får eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Anställningen inleds med introduktion och utbildning i Asker, Norge

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och ska tillsättas snarast. 

Är du intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast 13/12. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post). Du kommer som en del i rekryteringsprocessen få svara på ett par frågor via din mobiltelefon (sk videointervju). Arbetspsykologiska tester kan också bli aktuella om du går vidare i processen. Vi kommer att begära utdrag från Belastningsregister samt göra en Kreditupplysning på dig om du går vidare i processen.

När du söker tjänsten vill vi att du specificerar följande:
• din praktiska erfarenhet av Inkasso- och/eller kravhantering (collection) samt upprättandet av betalningsplaner med kund
• dina erfarenheter av kundservice
• dina språkkunskaper i norska och nordiska språk samt engelska
• din uppsägningstid

Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Linda Dahlberg på linda.dahlberg@adecco.se .

Välkommen med din ansökan!

Om Ikano Bank
Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland samt Österrike och ingår i Ikanogruppens verksamhetsområde Finans.Ikano är en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, försäkring, bostad och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Mer information hittar du på www.ikanogroup.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Varierande arbetstider kan förekomma

Publiceringsdatum
2015-12-09

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-13
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Dahlberg 042 - 37 33 36

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2568353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: