ICA Maxi Bromölla söker försäljningschef färskvaror

Storesupport / Ekonomichefsjobb / Bromölla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Olofström, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Storesupport i Bromölla, Kristianstad, Karlshamn, Hässleholm, Osby eller i hela Sverige

Som färskvaruchef ansvarar du för butikens färskvaruavdelningar (delikatess, chark, fisk, kött, ost och maxikök). I rollen ingår att leda och utveckla avdelningen såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för hela avdelningen och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett fräscht och spännande sortiment inom färskvaror.

Publiceringsdatum
2018-06-05

Dina arbetsuppgifter
Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant inom färskvaror. Du ingår i butikens ledningsgrupp och kommer att arbeta direkt underställd handlaren. Som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens nuläge och framtid. Det är viktigt att du har en modern syn på ledarskap och att slutkundens upplevelse och intryck är i ständigt fokus.

• Leda, utveckla och inspirera personalen inom avdelningen
• Ansvar för avdelningens försäljning
• Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt
• Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
• Bemanning och rekrytering inom avdelningen
• Huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram

Kvalifikationer
• Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
• Gedigen erfarenhet, kunskap och utbildning inom segmentet färskvaror
• Kunskap i butiksekonomi
• Företagsledarutbildning eller liknande
• Har förmågan att jobba lokalt med stort kundfokus

Dina personliga egenskaper
Du är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat. Du ska ha ett stort kunnande kring färskvaror samt ha ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunden. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. Det är bra om du har en modern syn ledarskap och ett utpräglat intresse för slutkundens intryck och upplevelse.

Du är entusiastisk person med en stark inre motor som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du är tydligt fokuserad på kund och försäljning och du drivs av att skapa god lönsamhet. Som huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram är du väldigt noggrann och medveten om vikten av bra rutiner. Du är flexibel och villig att prova nya arbetssätt och är lösningsorienterad.

Arbetstider
Tjänsten är heltid/tillsvidare där kvällar och helger ingår i ordinarie arbetstid.

Om företaget
Svenska Storesupport Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Bemanningsföretagen via Almega inom dagligvaru- och detaljhandeln samt lager och distribution. Vi arbetar även med säljuppdrag inom leverantör och producentledet

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Rudberg stefan.rudberg@storesupport.se 0733-518 235

Företag
Storesupport

Adress
Storesupport
Travbanegatan 11
21377 Malmö

Kontorsadress
Travbanegatan 11, Malmö

Jobbnummer
4186566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Storesupport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Storesupport: