Hyresadministratör med start omgående till uppdrag i Solna

Experis AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Kommer du som bäst till din rätt när du får leverera förstklassig service med din goda ekonomiska förståelse som grund? Då kan du vara helt rätt person för detta uppdrag! Vi söker nu dig som är en självständig hyresadministratör för ett uppdrag hos vår kund, ett stort bolag med placering i Solna.

Uppdraget är på heltid men kunden kan tänka sig deltid till en början beroende på vad som passar dig. Det viktigaste är att få någon på plats så snart som möjligt. Start är omgående och uppdraget väntas pågå i minst 6 månader, med goda möjligheter till förlängning.

Du kommer att bli anställd av Experis men arbeta hos kunden.


Uppdraget som hyresadministratör

Du kommer att tillhöra avdelningen Fastighetsutveckling och sitta tillsammans med förvaltarna. De är totalt sex personer i gruppen idag.

Ditt ansvarsområde innebär att du självständigt driver och säkerställer effektiva processer inom avisering, reskontra, avstämning och uppföljning.

Du utgör ett stöd gällande frågor rörande bl.a. hantering och innehåll av hyreskontrakt i systemet Xpand, hyreshöjningar och mottagning av betalningar samt placering av felinbetalningar.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att:

* Hyresavisering
* Avräkning och uppföljning
* Koordinering av inkassoärenden
* Kvartal och årsbokslut i mindre form
* Kontakt med bolagsansvariga kring intäkter och hyresreskontra, kopplat till Xpand
* Ärendehantering och kundservice
* Ta ut larmlistor för att säkerställa att aviseringen är korrekt
* Huvudboksavstämning av hyresreskontran i Xpand och i ekonomisystemet SAP.


Publiceringsdatum
2019-11-05

Profil
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning med minst ett års erfarenhet som hyresadministratör och därtill hörande erfarenhet av att arbeta med hyresavtal. Alternativt annan relevant utbildning med flera års erfarenhet av att jobba som hyresadministratör.

Du har god systemvana och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av fastighetssystemet Xpand.

Du har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.

Vidare är du en person som trivs med att självständigt driva dina arbetsuppgifter i mål med en stark kommunikativ ådra. Du är orädd, verkar proaktivt och har en stark samarbetsförmåga. Du trivs i en roll där du får agera problemlösare och har en positiv attityd till såväl mer eller mindre komplexa arbetsuppgifter. Vidare är du noggrann och har en god kvalitetsmedvetenhet.

Vad kan Experis erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

I och med att startdatum för uppdraget är omgående kan vi komma att tillsätta uppdraget redan innan ansökningstiden passerat. Skicka därför in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdatum är den 19/11.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Åkerlind Nisser på tel: +46 8 736 28 88 och email: cecilia.nisser@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146fc487-9aef-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
4941626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: