Huvudregistrator till kommunledningskontoret

Gävle kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6 700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Administrativa avdelningen är en av kommunledningskontorets sex avdelningar med 40 medarbetare. Verksamheten är organisatoriskt indelad i fem enheter varav kanslienheten, till vilken du kommer att tillhöra, är en.

Som registrator blir du en av sju medarbetare. Vårt gemensamma uppdrag är att stötta och ge service till politiker, chefer och handläggare. Kanslienhetens service till politiken omfattar kommunfullmäktige med presidie- och valberedning samt kommunstyrelsen med dess utskott och beredningsorgan. Vi ger även service till ytterligare fyra nämnder och två samarbetsråd. I vårt ansvar ingår också kommunstyrelsens diarium, förtroendemannaregistret m.fl. administrativa uppgifter.


Publiceringsdatum
2017-12-11

Arbetsuppgifter
Gör Gävle offentligt!

Vi söker dig med intresse för att göra vår kommun mer öppen och tillgänglig och vill befinna dig mitt i hjärtat där de viktiga besluten om Gävle fattas.
Vi söker dig som vill vara navet i vår dokument- och ärendehantering.
Vi söker dig som vill utveckla våra processer att bli helt digitala.

Som kommunledningskontorets registrator kommer du huvudsakligen att ansvara för kommunstyrelsen diarium. Du kommer ha en viktig och central roll i kontrollen av innehållet i diariet, där din uppgift bland annat är att se till så att rätt handlingar finns tillgängliga i rätt tid.

I ditt uppdrag ingår omhändertagandet av såväl papperspost som e-post, som inkommer till kommunstyrelsens myndighetsbrevlåda. Dagligen registrerar och sorterar du olika typer av handlingar. Du administrerar även utskick till nämnder och styrelser. Vi arbetar i dokument- och ärendehanteringssystemet Platina vilket du kommer att administrera. I förekommande fall svarar du på frågor från allmänheten och media.

Du kommer att arbeta nära den politiska ledningen och vara ett stöd till handläggare, chefer och förtroendevalda i frågor kring hantering av allmänna handlingar.

Kommunledningskontoret är vägledande i administrativa processer. Därför ingår i ditt uppdrag att samordna regelbundna möten med kommunens övriga registratorer. Tillsammans driver ni utvecklingen av de administrativa rutinerna i syfte att säkerställa kommunens dokument- och ärendeprocesser.

Vi ser just nu över våra rutiner och har som mål att skapa en effektivare och helt digitaliserad ärende- och beslutsprocess. Där kommer du att ha en viktig självklar roll då du är med och bidrar till att utveckla den.


Kvalifikationer
Vi söker dig med registratorsutbildning, alternativt har du tillgodogjort dig motsvarande kunskaper och erfarenheter genom din arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor. Meriterande är utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning, särskilt kring hantering av allmänna handlingar, som tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen och personuppgiftslagen.

För att trivas i rollen har du intresse och förståelse för samhälls- och demokratifrågor. Du har kunskap om den kommunala organisationen och dess beslutsvägar.
Du har en god förmåga och trygghet i att besluta om hantering av handlingar och ärenden. Du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du har ett serviceinriktat arbetssätt som innebär att stötta och ge service till personal och kunder. För att trivas i rollen har du stor förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete.

Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem. Det är en fördel med erfarenhet av arbete i systemet Platina.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och att bli godkänd vid registerkontroll innan anställning.

ÖVRIGT
www.gavle.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: KLK 35/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Lindelöw Sjöö eva.lindelow.sjoo@gavle.se 026-17 81 19
Anna-Karin Wågberg Sperring 026-17 80 16

Företag
Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Gävle kommun, Administrativa avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Jobbnummer
3848181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen: