Huvudregistrator på Miljö- och byggnadsförvaltningen i Solna sta

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
2017-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Huvudregistrator på Miljö- och byggnadsförvaltningen i Solna sta" (publicerad 2019-01-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Miljö- och byggnadsförvaltningen tar fram detaljplaner när nya bostäder, kontor och skolor ska byggas och arbetar med bygglov, mätning och kartor. Vi arbetar med att förbättra Solnas yttre miljö och människors hälsa samt att bevara Solnas natur. Vi har ansvar för tillsyn av livsmedelshantering, inomhusmiljö och miljöfarliga verksamheter. Även naturvård och miljöövervakning ingår i förvaltningens ansvarsområde.

Är du utbildad arkivarie eller registrator och är på jakt efter din nya utmaning? Kanske du ser att den nya utmaningen finns i en av Sveriges snabbaste växande kommuner? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Solna stad söker nu efter en huvudregistrator till vår Miljö och byggnadsförvaltning.

Publiceringsdatum
2017-10-20

Dina arbetsuppgifter
Till Miljö och byggnadsförvaltningen söker vi nu en huvudregistrator. I ditt arbete kommer du huvudsakligen ansvara för diarieföring och registrering av förvaltningens allmänna handlingar i de olika dokument- och ärendehanteringssystem som förvaltningen använder, Ecos, Castor och LEX.

Som huvudregistrator är du arkivansvarig för förvaltningens handlingar och du hanterar utlämnande av allmänna handlingar vid förfrågningar. I din roll förväntas du medverka till att utveckla rutiner för förvaltningens dokument- och ärendehantering samt ge stöd till verksamheterna rörande ärendehantering och diarieföring. I ditt arbete som huvudregistrator ingår det också att delta i kommungemensamma nätverksträffar och sprida informationen vidare till förvaltningen. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och organisatoriskt är du en del av avdelningen för styrning och stöd och rapporterar till enhetschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en arkiv- eller registratorsutbildning eller annan dokumenterad erfarenhet av registratorsarbetet i offentlig verksamhet. Eftersom att du kommer hantera utlämnande av allmänna handlingar ställer vi krav på att du har goda kunskaper om de lagar och regler som styr offentlig förvaltning, t.ex. förvaltningslag, kommunallag, personuppgiftslag samt offentlighet- och sekretesslag. Du har mycket god datorvana och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem.

För att lyckas i rollen som huvudregistrator har du en god förmåga till överblick och planerar arbetsuppgifter och projekt i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Du driver både din egen såväl som förvaltningens ärende- och arkiveringsutveckling framåt tillsammans med enhetens övriga medarbetare. Dessutom trivs du i en roll där du självständigt driver ditt eget arbete samtidigt som du är van och tycker om att samarbeta tillsammans med andra för att nå ett gott resultat. I arbetet ingår det som nämnt att ge stöd till verksamheterna därmed ser vi att du är en serviceinriktad person som ger stöd och skapar goda relationer till kollegor.

Då en del av tjänsten innebär att formulera sig i skrift är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i det skriftliga svenska språket.

Idag arbetar vi i dokument- och ärendehanteringssystemen Lex, Ecos och är mitt i implementeringen av ärendehanteringssystemet Castor. Erfarenhet av något av dessa system är önskvärt.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid, dagtid

Vi önskar att personen kan tillträda denna tjänst så snart som möjligt.

Så ansöker du
Ansök senast: 2017-11-06

Ersättning
Löneform: Månadslön Individuell lönesättning.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Heltid, tillsvidare

Arbetstid: Dagtid Kontorsarbetstid

Kontaktperson för detta jobb
Maria Rönnberg, Enhetschef Styrning & Stöd: 08-746 35 55

Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekryteringsprocessen pågår löpande under perioden.

Rekrytering kommer att ske genom av oss valda kanaler varför vi undanber oss samtal och mejl från andra rekryteringsföretag.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Jobbnummer
3760241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: