Huvudregistrator, Enheten Kommunkansli o juridik, Kommunlednings

Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Enheten för Kommunkansli och juridik arbetar med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden.
Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.

Publiceringsdatum
2015-02-11

Arbetsuppgifter
Till Enheten för Kommunkansli och juridik söker vi en huvudregistrator med ansvar att utveckla och modernisera arbetssätten inom diarieföring och arkivering.
Du kommer att ha en tongivande roll i att professionalisera och utveckla myndighetens arbete inom registratur och arkivering, samt arbeta för en övergång till digital arkivering.

Ditt ansvar som huvudregistrator blir att långsiktigt lotsa organisationen genom ett omfattande förändringsarbete.
Parallellt med utvecklingsarbetet arbetar du löpande med registrering av inkommande ärende dvs fördelning, avslut och arkivering.
Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med hänvisning till offentlighet och sekretess.
Du kommer verka i nära samarbete med kanslichef, kommunarkivarie, kommunjurist samt övriga registratorer.
Vi söker dig som vill driva förändringsarbetet mot digital arkivering och dokumenthantering.
I arbetet ingår att utforma riktlinjer, utveckla och säkerställa standardiserade arbetssätt samt tillsammans med systemförvaltare säkerställa kompetensutveckling för organisationen.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller har en likvärdig högskoleutbildning.
• Erfarenhet av arbete med arkivering och registratur
• Erfarenhet av arbete i ärende - och dokumenthanteringssystem
• Erfarenhet av förändringsarbete kopplat till arkiv- och registraturfrågor

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med e-arkiv inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att utbilda och sprida budskap om registratorns arbete
• Erfarenhet av att utforma riktlinjer och rutinbeskrivningar inom registratur och arkivering
• Kunskap om och erfarenhet av processorienterad arkivredovisning

I gruppsammanhang trivs du med en ledande roll, är kommunikativ och har stort intresse för att arbeta i en miljö som präglas av utveckling och förändringar.
Du trivs med att växla mellan operativt och strategiskt arbete och är van vid att självständigt prioritera dina arbetsuppgifter.
Det är viktigt att du har en tillåtande attityd till andra människor och lätt för att samarbeta.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-25
Ange följande referens när du ansöker: A450714
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kathrin Ahlstedt, Kanslichef 0705-10 01 32

Facklig kontakt
Angelica Karlsson, Vision 0303-23 95 49

Företag
Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik

Adress
Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
Box 666
44218 Kungälv

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
2161997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik: