Huvudregistrator

Nybro kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Nybro
2018-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Huvudregistrator" (publicerad 2022-11-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Lessebo, Mörbylånga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nybro kommun, Administrativa enheten i Nybro

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.

Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.

Administrativa enheten ansvarar beredning av ärenden till kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, överförmyndarnämnden och valnämnden.

Enheten ansvarar även för övergripande utredningar, regionala frågor, internationella frågor, juridiskt stöd till hela organisationen med mera.


Publiceringsdatum
2018-05-17

Arbetsuppgifter
Med din kunskap och erfarenhet hoppas vi kunna utveckla vårt arbete med att få en tillgänglig, kvalitetssäkrad och modern dokumenthantering.

Som kommunens huvudregistrator arbetar du med förvaltningsövergripande processer och ger stöd i samt samordnar dokumenthanterings- och arkivfrågor. Du arbetar med information och utbildning av kommunens registratorer och övrig berörd personal. Du deltar i kommunens planering för införande av e-arkiv, håller styrdokument kring arkiv och ärendehantering aktuella och är kommunens expert inom diarieföring.


Kvalifikationer
Vi söker dig med goda kunskaper om diarieföring och de regelverk som styr myndigheternas dokumenthantering. Du har högskoleutbildning eller kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av arbete inom området.

Erfarenhet av att hålla utbildningar och utforma riktlinjer/rutiner inom området är meriterande.

Du har lätt för att samarbeta med andra, kommunicera på ett tydligt sätt, är strukturerad, initiativtagande, självgående och serviceinriktad.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Krav på B-körkort.

Krav på arbetslivserfarenhet.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-09-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-07
Ange följande referens när du ansöker: 18-134
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Sjödahl irene.sjodahl@nybro.se 0481-453 41

Företag
Nybro kommun, Administrativa enheten

Adress
Nybro kommun, Administrativa enheten
Dunderbergsgatan 2
38280 NYBRO

Kontorsadress
Dunderbergsgatan 2 NYBRO

Jobbnummer
4148370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nybro kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nybro kommun, Administrativa enheten: