Huvudregistrator 17227 samt registrator 17231

Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst i Stockholm

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Våra värdeord ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i vårt arbete på myndigheten och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Publiceringsdatum
2013-07-23

Arbetsuppgifter
Enheten för kundtjänst, vid Länsstyrelsen, Stockholm, innehåller funktionerna registratur, kontaktcenter och arkiv. Enhetens uppdrag är bland annat att ständigt förbättra kundservicen. Samtliga medarbetare vid enheten deltar i utvecklingen av verksamheten vilket innebär möjligheter att påverka utformningen av såväl rutiner som kvaliteter i kundbemötandet. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare och är länsstyrelsens största avdelning.
Myndighetens huvudregistrator leder teamet av registratorer i det dagliga arbetet. I uppdraget ingår att utveckla och kvalitetssäkra rutiner och arbetssätt för registraturen och att informera och utbilda myndighetens chefer och medarbetare i dokumenthantering och praktisk användning av ärendehanteringssystemet Platina. Länsstyrelsen är på väg mot allt mer digitalisering och e-tjänster.
Registratorerna hanterar samtliga inkommande handlingar och fungerar både som experter, servicegivare och konsultativt stöd för kärnverksamheten.

Kvalifikationer
Kvalifikationer huvudregistrator

Du ska ha

• registratorsutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller motsvarande
• flerårig väl vitsordad erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig administration
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig administration, inklusive offentlighets- och sekretasslagstiftningen
• erfarenhet av utveckling av dokumenthanteringsrutiner
• god pedagogisk förmåga och erfarenhet av att utbilda och informera
• intresse och lämplighet för att arbeta med service
• god kompetens i Windows officepaket

Du ska vara

utvecklingsinriktad och drivande
Det är meriterande med kunskap i ärendehanteringssystemet Platina och erfarenhet från arbetsområdet i statlig myndighet. Erfarenhet av liknande befattning och daglig arbetsledning är mycket meriterande liksom erfarenhet av att arbeta med digitalisering. Behärskar du något av de nationella minoritetsspråken så är det också meriterande.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer registrator

Du ska ha

• flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• gymnasieutbildning
• kunskap om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig administration
• intresse och lämplighet för att arbeta med service
• kontaktskapande arbetssätt
• god kompetens i Windows officepaket
• förmåga att arbeta effektivt, strukturerat och noggrant
• vana av att arbeta både självständigt och i team

Det är meriterande med kunskap i ärendehanteringssystemet Platina och erfarenhet från arbetsområdet i statlig myndighet liksom adekvat utbildning utöver gymnasienivå och erfarenhet av att arbeta med digitalisering. Behärskar du något av de nationella minoritetsspråken så är det också meriterande.

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-29
Cirka en vecka efter ansökningstidens utgång kommer de sökande vi finner mest intressanta att kallas till en första intervju. Vi räknar med att ett anställningsbeslut är fattat en månad efter ansökningstidens utgång.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 17227 och 17231
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Brehmer, Tf enhetschef 08-785 50 17
Miika Vilenius, ST 08-785 41 58

Facklig kontakt
Susanne Mellberg, SACO 08-785 44 37

Företag
Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst

Adress
Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst
Box 22067
10422 Stockholm

Jobbnummer
1610589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Enheten för kundtjänst: