Hungrig inköpare med elintresse

Framtiden AB / Kontorsjobb / Söderköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Söderköping, Norrköping, Valdemarsvik, Åtvidaberg, Finspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Söderköping, Norrköping, Valdemarsvik, Åtvidaberg, Finspång eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en roll som inköpare där du samtidigt får utlopp för ditt tekniska intresse? Har du en utbildning/erfarenhet inom inköp och logistik och känner dig redo för en utmaning? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Sök redan idag eller tipsa någon du känner!

Publiceringsdatum
2014-11-11

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare kommer du övergripande att arbeta med bland annat materialförsörjning, säljstöd, logistik, orderhantering samt returhantering och även på sikt mer strategiskt inköp och leverantörsutveckling.

Till en början kommer du framförallt arbeta i den operativa inköpsprocessen där du köper in komponenter till el- och automationslösningar. Du kommer att få underlag till dig där konstruktionsavdelningen definierat vilka komponenter som ska köpas in och till vilket projekt m.m. Du stämmer av vad som finns hemma i lager och vad som behöver köpas in specifikt för projektet. Efter att du skickat ordern och fått orderbekräftelsen är det ditt jobb att leveransbevaka alla inköp till projektet och kontrollera att komponenterna kommer hem i tid - detta är av största vikt att du har uppsikt över för att verkstaden ska kunna ta vid och producera i rätt tid. Du kommer i denna leveransbevakningsprocess ha mycket kontakt med leverantörerna samt kontakter internt med verkstad, konstruktörer och projektledare. Du kommer även att arbeta med reklamationer och tilläggs, - och ändringsorders samt kvalitetsavvikelser.

I rollen som inköpare kommer du även att arbeta med projektinköp där du stöttar säljare i processen att ta fram inköpsunderlag för kommande projekt som är på väg in. På sikt kommer du även att få chansen att arbeta mer med bland annat analyser, marknadsbedömningar, kartläggning av priser och sortiment samt vård av leverantörskontakter.

Vår kund erbjuder dig en familjär arbetsplats som präglas av prestigelöshet och samarbete. De arbetar aktivt med Lean och att hela tiden förbättra sina processer genom förbättringsgrupper där de anställda deltar. Du får goda chanser att utvecklas både som person och i din yrkesroll som inköpare.

Anställningens omfattning bestäms i överenskommelse mellan dig och vår kund. Möjligheter finns till såväl deltid som heltid.

Om företaget
Vår kund finns i Söderköping och arbetar med el och automationslösningar.

Profil
Du som söker rollen som inköpare har gått en utbildning inom inköp och logistik samt har goda tekniska kunskaper. Vår kund ser att den tekniska förståelsen samt viss elkunskap är viktig för att kunna förankra och förstå arbetet och inköpsprocessen.

Du har goda IT kunskaper och vi ser gärna att du tidigare arbetat i något affärssystem. Vår kund arbetar i affärssystemet Monitor varför det är meriterande om du tidigare varit i kontakt med detta. Du har ett gott sinne för siffror och en god logisk förståelse.

Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Körkort ser vi som meriterande men inget krav.

För att passa i rollen som inköpare ser vi att du är en hungrig och kommunikativ person med bra ordningssinne och känsla för detaljer, samtidigt som det är viktigt att du kan ta ett steg tillbaka och se helheten. Du är en lagspelare som trivs och utvecklas i samarbetet med andra men du har även lätt för att arbeta självständigt och ta egna initiativ för att utveckla och driva inköpsarbetet framåt. För att passa in hos vår kund är du en ödmjuk och prestigelös person som ser företagets mål och visioner som det viktigaste i din arbetsvardag - ni arbetar som ett lag mot uppsatta mål.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Tillträde enligt överenskommelse.
Omfattning på tjänst enligt överenskommelse.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag - så vänta inte med din ansökan. Skicka in ditt CV och ett personligt brev där du motiverar varför just du är rätt person för jobbet. Jag ser fram emot att läsa din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-26
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4416
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Dagerstål 0735-168996 sofie@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Teknikringen 10
58330 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 10 , Linköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2063064

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: