HR-support inom Talent and Competence Management!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Söker du nästa utmaning inom HR och vill arbeta i ett stort globalt företag med breda och utvecklande uppgifter inom personalområdet? Vill du fokusera på frågor inom Leadership and Talent? Adecco Automotive söker nu en självgående HR-support till kund inom fordonsindustrin!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att tillhöra teamet inom HR Talent & Competence Management bestående av ca 4 personer, varav 3 har sin bas i Göteborg. Din roll kommer att innefatta arbete med varierande uppgifter inom området Leadership and Talent med fokus på hela koncernen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med resten av teamet och ge support och koordinera i olika projekt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
•  Bidra till utvecklingen globalt inom områdena Leadership, Talent, Performance, Diversity & Inclusion, Employer Branding och Recruitment.
•  HR administration, rapportering och utveckling av projekt inom Talent and Leadership, t ex inom leaders sourcing, performance management, organizational development and recruitment.
•  Datainsamling och analys inom området Talent and Leadership t ex genom marknadsundersökningar.

Du kommer att få en anställning i vår konsultverksamhet och arbeta hos vår kund i Göteborg som är verksam inom fordonsindustrin. Tjänsten startar i början av september och pågår till årsskiftet. För rätt person finns stora möjligheter till fortsättning hos vår kund.

Vem trivs här?
Vi söker dig med universitetsutbildning inom Human Resource Management eller motsvarande. Du har minst 2 års erfarenhet inom brett HR arbete och gärna i roller som HR-support eller junior HRBP med fokus på olika HR-projekt. Erfarenhet inom fordonsindustrin är meriterande, men inget krav. Att du är flytande i engelska är en förutsättning, då detta är företagets koncernspråk. Vidare har du goda kunskaper inom MS Office, särskilt Excel.

Vi söker dig som är affärsorienterad med förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete i händelserik vardag. Du trivs i en global miljö där du får möjlighet att nätverka och skapa goda relationer inom företaget. Du är proaktiv i ditt arbete, analytisk och noggrann. Din förmåga att arbeta både självständigt och i team kommer att göra dig uppskattad på din nya arbetsplats. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

Om anställningen
Tjänsten som HR-support är ett konsultuppdrag med start omkring 4 september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget fram till årsskiftet och för rätt person finns stora möjligheter till fortsättning hos vår kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid

Publiceringsdatum
2016-08-24

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-26
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3010006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: