HR-Staffingassistent - Adecco Sweden AB, Södertälje - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje
HR-Staffingassistent
Adecco Sweden AB, Södertälje / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Södertälje i Södertälje

HR-Staffingassistent sökes av Adecco i Södertälje

Koncernen Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med ca 6 600 kontor i ca 70 länder spridda över hela världen, se www.adecco.com

Vi söker för kunds räkning en HR-Staffingassistent till vår uthyrningsverksamhet, uppdragets längd beräknas till ca sex månader.

Publiceringsdatum
2008-01-08

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för rekryteringsadministrationen inom ett avgränsat verksamhetsområde, vilket innebär att:
Delta i startmöten med rekryterande chef, ev. BP och Staffing Partner, där "Uppdragsbeskrivning" upprättas.
Tillsammans med Staffing Partner Sourcing specialist medverka vid val av sökstrategie och media.
Stödja chef och Staffing Partner vid framtagningen av annonsunderlag
Verkställa annonsering internt/externt enl. uppgjord plan
Ansvara för rekryteringsadministration, såsom registrering, kopiering och distribution av handlingar etc.
Upprätthålla kommunikation med sökande.
Kalla sökande till och bokar intervjuer i enlighet med "Uppdragsbeskrivningen".
Boka tider för hälsoundersökningar.
Efter direktiv från rekryteringskonsult uppdatera anställningsunderlag, skriva ut olika typer av avtal samt färdigställa kontrakt i samarbete med Staffing Partner och rekryterande chef.
Säkerställer att alla avtal och kontrakt är påskrivna, återsända samt arkiverade enligt gällande rutiner.
Efter avslutad rekrytering skicka brev till sökande där bl. a meddelas att ansökningarna arkiveras i två månader innan makulation, för att ge tid för sökande att begära handlingarna tillbaka.
Ansvara för att checklista för "onboarding" upprättas och utsänds till rekryterande chef och övriga berörda.

Redovisa tid för respektive rekryteringsuppdrag, som underlag för fakturering.
Ansvarig för arkiv och dokumenthanteringen i enlighet med PUL
Allmän administrativ support.
Medverka i effektivisering av arbetsprocesser och metoder vilket kan innebära deltagande i arbetsgrupper både i interna och externa sammanhang.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har bred kompetens inom personalområdet alternativt PA-utbildning. Erfarenhet av HR-system är meriterande. Stor erfarenhet av IT system och datoranvändning. Goda kunskaper i engelska, såväl muntlig som skriftlig.

Dina personliga egenskaper
Som person är du noggrann, positiv och har mycket god samarbetsförmåga. Du är mycket kvalitetsmedveten, serviceminded och pedagogisk.

Vad erbjuder Adecco dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.

Intresserad?
Har annonsen fångat ditt intresse är du välkommen att skicka din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker via vår hemsida www.adecco.se . Kontaktperson på Adecco är Emma Karlberg

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Du söker tjänsten på adeccos hemsida www.adecco.se
Sista ansökningsdag 2008-01-11
Vi tar emot ansökan via epost: www.sodertalje@adecco.se' rel='nofollow'>www.sodertalje@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB, Södertälje
Storgatan 1
15172 Södertälje
Telefonnummer: 08-555 987 00
Faxnummer: 08-55598799
E-postadress: sodertalje@adecco.se
Mer information på http://www.adecco.se

Kontorsadress
Storgatan 1
Södertälje

Jobbnummer
91128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Södertälje: