HR-specialist, omsorgsförvaltningen

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist, omsorgsförvaltningen" (publicerad 2022-11-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Alla chefer i vår organisation ska ha förutsättningar för det uppdrag och det ansvar de har.

Som HR-specialist har du en viktig roll i det arbetet.

Publiceringsdatum
2017-12-11

Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist har du en generalistroll och ger stöd i HR-frågor till cheferna inom ett av förvaltningens verksamhetsområden. Du arbetar både operativt och strategiskt, och arbetsuppgifterna spänner över hela HR-området med viss tyngdpunkt på arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering. Du ingår i en grupp med sex HR-specialister och tillsammans arbetar vi också med att driva utvecklingen av HR-processerna inom förvaltningen samt att planera och genomföra kompetenshöjande insatser inom HR-området för förvaltningens chefer. Ett prioriterat område under de kommande åren är att utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet och att minska sjukfrånvaron, som en del i arbetet med att vara en attraktiv arbetsgivare och därmed trygga den framtida kompetensförsörjningen.

I arbetet ingår att stödja och utveckla chefer i deras roll, både genom utbildningsinsatser och genom ett coachande förhållningssätt. Du bidrar med din specialistkunskap inom hela HR-området till att säkerställa att hela förvaltningen följer lagar, avtal och riktlinjer. Du arbetar nära förvaltningens chefer vid uppföljning av statistik, medarbetarenkäter mm och vid behov bistår du i arbetet med konkreta handlingsplaner. Vidare företräder du arbetsgivaren i olika MBL-förhandlingar/samverkansorgan.

Som HR-specialist har du en viktig roll i förvaltningens utvecklingsarbete. Du bereds även tillfälle att delta i övergripande utvecklingsarbete för Kristianstads kommun när det gäller arbetsgivarfrågor, och du utgör en ambassadör för HR-funktionen på förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande universitets/högskoleutbildning. Vi vill också att du har minst några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en generalistroll. Vi ser gärna att du har fördjupade kunskaper inom arbetsmiljöområdet samt en fördjupad erfarenhet av arbetsmiljöfrågor och systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM).

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter krävs god svenska i tal och skrift. Du behöver också ha allmän IT-kompetens och erfarenhet av Officepaketet. B-körkort är ett krav.

För att lyckas i rollen ska du vara bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team, samt att du är pestigelös och trygg i HR-arbetet. Vidare behöver du ha god förmåga att strukturera och prioritera i det dagliga arbetet då arbetstakten tidvis är hög.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din arbetsplats är Östra kommunhuset i Kristianstad.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Cederström, HR-chef på tfn 044-13 68 02.

Sista ansökningsdag är 2017-12-27.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-27
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/1048
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Cederström, HR-chef 044-13 68 02

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3846568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: