HR-specialist - Kungliga Operan AB - Administratörsjobb i Stockholm
HR-specialist
Kungliga Operan AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Som HR-specialist arbetar du med det operativa HR-arbetet inom organisationen. Du arbetar rådgivande gentemot Operans chefer och arbetsledare, och du är även en resurs för Operans medarbetare i HR-frågor.

Tjänsten är en bred generalistroll men du fungerar även som specialist inom arbetsrätt och fackliga förhandlingar, rekrytering, arbetsmiljö, lönerevision samt likabehandlingsfrågor. I tjänsten ingår även sedvanlig HR-administration.

Du ingår i avdelningen HR och Lön och har ett nära samarbete med vår Friskvårdsavdelning. Inom HR ingår HR-chef, två HR-specialister samt en HR-assistent och inom Lön ingår en lönespecialist samt två löneadministratörer. Du rapporterar till HR-chef.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig med en akademisk examen, gärna från personalvetarprogrammet eller liknande. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat, brett HR-arbete. Du har erfarenhet av att arbeta med chefsstöd, arbetsrätt, kollektivavtalstolkning samt facklig samverkan och förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förändringsledning samt erfarenhet av arbete i ledningsgrupp. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete med rekrytering, arbetsmiljö, lönerevision och likabehandlingsfrågor. Eftersom vi har såväl svenska som utländska medarbetare talar du flytande svenska och engelska.

För att lyckas i tjänsten krävs det att du är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende. Du har ett coachande förhållningssätt och besitter hög integritet och personlig mognad. Vidare är du är ansvarsfull, kommunikativ och lösningsfokuserad.

ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under elva månader, med chans till förlängning. Start i september 2016.

Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen lämnas av Ulrika Dunker (HR-chef) 08-791 43 39 och Andreas Ahl (HR-specialist) 08-791 43 45. Facklig representant är Sara Fällström, sara.fallstrom@operan.se

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten.

Sista ansökningsdag är 2016-08-10. Under perioden 6 juli till 7 augusti är vi lediga men vi nås för frågor innan och efter den perioden.

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-29

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-10

Kontakt
Ulrika Dunker, HR-chef 08-791 43 39 (Fast telefon) ulrika.dunker@operan.se
Andreas Ahl, HR-specialist 08-791 43 45 (Fast telefon) andreas.ahl@operan.se

Företag
Kungliga Operan AB

Adress
Kungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-791 4300
E-postadress: andreas.ahl@operan.se

Jobbnummer
2930280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: